Birkaç farklı tarih anlatısı üzerinden yapılan birden çok İstanbul tarifi var. Bu sergideki nizamın dışında, tekinsiz bir İstanbul. İstanbul tekinsizlerin kenti mi? Sergiyi gezerken kente dair aklınızdan neler geçti?
Bu ‘tekin’ ve ‘tekinsizlik’ mevzusu bizim o zamana dair yaptığımız hikayeleştirmenin bugünkü tezahürü. O güne gittiğimizde tekin olmayarak bahsettiğimizi bugün muhtemelen çok daha güvenli bulabiliriz. O zamanki söyleme biçimi, kendi retoriği onu tekin-siz kılıyor. Ama bizim bugünkü tekin tarifimizle o günkü arasında bir fark var. Dolayısıyla ben tekin olmamasıyla değil de, daha çok gündelik ve ortalıkta yaşanan, mahrem olmayan hayatların bir tasviri olarak görüyorum Koçu’nun yazdıklarını.
Burada “Tekin olmayan insanlar mı mekân mı?” sorusu var. Bizim gibi mimari ve fiziki çevreyle uğraşanlar özneyi fiziki mekân, yapı üzerinden kurgulayıp ondan sonra onun sosyolojik açılımlarına bakmaya gayret eder, yapı veya çevre üzerinden insan açması yapmaya çalışırlar. Ama Koçu’nun…
*Yazının tamamını ArtDog Istanbul’un son sayısından okuyabilirsiniz.
“BİR YOK OLUŞA DOĞRU” Sayısı
Kapak Görseli: Billie Grace Lynn, White Elephant (naylon, şifron ve elektrik fan 10’ L x 6’W x 8’H)
Kapak Tasarımı: Burcu Ocak