Nejad Devrim, İsimsiz, 1954, kağıt üzerine guaj, 43 x 52 cm

“İntrospektif: Zamanda Rastlaşmalar”

/
“İntrospektif: Zamanda Rastlaşmalar” başlıklı grup sergisi, 3 Şubat’a kadar Galeri Nev İstanbul’da sanatseverlerle buluşuyor. Gizem Gedik küratörlüğünde gerçekleşen sergide Murat Akagündüz, Erol Akyavaş, Nejad Devrim, Nermin Er, Tayfun Erdoğmuş, Ahmet Doğu İpek, Murat Morova, Füsun Onur, Alev Ebüzziya Siesbye ve Hale Tenger’in eserleri bir araya geliyor.

Galerinin 35. yıl dönümüne denk düşen grup sergisi kapsamında bu yolculuğa farklı zamanlarda eşlik eden sanatçılardan bir kısmının hem yaklaşım hem de kavram ve formlar üzerinden ilişkilenen üretimleri dört bölümlük bir anlatıyla mekâna yayılıyor.

Murat Akagündüz, “Yankı-a (İz Serisi)”, 2022, kağıt üzerine grafit kalemi, 75 x 105 cm

Sergi, “kendini bilmek ve tanımak için kendine içeriden bakma, iç gözlem” anlamına gelen ‘introspective’ teriminden hareketle yola çıkıyor.  Sergide küratör, eserleri tek bir tema altında bir araya getirmektense içlerinde oluşturdukları farklı diyaloglara kulak vermeyi seçen bir yaklaşımı benimsiyor.

Bu perspektiften hareketle Hale Tenger ile Füsun Onur’u buluşturan eserler, iki sanatçının kavramsal dilinin yakınlığını özellikle düşsel hikâye anlatıcılığı üzerinden ele alırken, Tenger, Yüz Yüze (2001-2022) adlı eserinde Onur’u aynı zamanda işin bir parçası olarak kurguluyor. Bu bölüm, iki sanatçının da “ev” kavramı üzerinden içerisi/dışarısı ayrımına ve dönemin sosyal ve politik izdüşümlerini yansıtma biçimlerine odaklanıyor.

İlginizi çekebilir:  Joan Miró'nun Eserleri Arkas Sanat Merkezi’nde
Hale Tenger, Yüz Yüze , 2001-2022, Tek kanallı renkli video ve ses yerleştirmesi, 7’52″, 5+1 Edisyon

Nejad Devrim’in Çin seyahatinden ilhamla yaptığı peyzajları merkezine alan bir diğer kompozisyonda ise Tayfun Erdoğmuş, Murat Akagündüz ve Nermin Er’in özellikle iz bırakma, malzeme ve yüzeyin sınırlarını keşfetme gibi dürtülerle hareket ettikleri kağıt işler buluşarak iz-ışık-gölge oyunları ve doğa soyutlamaları arasındaki ilişkiler vurgulanıyor.

Üçüncü bir denklik, Ahmet Doğu İpek’in eserlerindeki yaklaşımıyla Alev Ebüzziya Siesbye’nin çanakları üzerinden kuruluyor. Burada “sanatçının eli” ve zanaatı; suluboya, kil, kömür gibi malzemelerle olan tutkulu ve ısrarcı ilişkileri, tekrarın içinde değişen ayrıntıları yakalamaktaki hassasiyetleri ve zaman, boşluk/doluluk, ritim gibi referanslar ortak bir hisle bir araya geliyor.

Erol Akyavaş, İsimsiz, 1994, tuval üzerine kağıt üzerine akrilik, 91 x 126 cm

Murat Morova ile Erol Akyavaş’ın sembollerle dolu görsel dilini belki de en yalın hâliyle yakaladığımız iki eser ise, işlerinin bütününde var olan İslam estetiği ve tasavvuf etkisinin hissedildiği, mikro-makro evrenin soyut yansımalarının ve döngüsel zaman ifadelerinin hâkim olduğu imgeleri buluşturuyor.

“İntrospektif: Zamanda Rastlaşmalar” sergisi, 3 Şubat tarihine kadar Galeri Nev İstanbul’da Salı-Cumartesi günleri arasında 11:00-18:30 saatlerinde ziyaret edilebilir.

Previous Story

8. Nilüfer Caz Festivali

Next Story

Limak Filarmoni Orkestrası Yılbaşı Konseri

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.

Verified by MonsterInsights