Nejat Satı, Happy Hour

Nejat Satı’nın yeni enstalasyonu “Happy Hours” Fişekhane’de

Nejat Satı’nın “Happy Hours" isimli yeni enstalasyonunu "Onunla" isimli karma sergi kapsamında Fişekhane’de sergileniyor.

Bugüne dek İstanbul, Londra ve Hong Kong’da solo sergilere imza atan Nejat Satı, rengi merkeze alan  “Happy Hours” isimli yeni enstalasyonunu izleyiciyle buluşturuyor. Eser, Odeabank’ın kuruluşunun 10. yılına özel olarak sanat platformu O’art ile düzenlediği “Onunla” isimli karma sergi kapsamında Fişekhane’de sergileniyor.

Satı’nın sergi kapsamında izleyiciyle buluşan “Happy Hours” adlı yeni enstalasyonu ile ilgili, “Hayatın akışı yön verdi hep çalışmalarıma. Planlı iş yapmadım. Aklıma geldi, gördüm sonra yorumladım. ‘Strüktür’ serim mesela doğa izlenimciliği serilerimden. Elbette renk tercihi ve işlerin yavaş yavaş sertleşmesi dönüşüm yarattı ama ‘Melankoli’ ve ‘Nefs’ serlerim, şiddetin benim gözümde topumun bir parçası olarak yön bulmuş halidir. İpte yürür gibi sanatla uğraşmak. Ama ben kendime “ressam” diyorum uzun zamandır. Çünkü dağılmak çok düşündürüyor. Sonuçta ifade aracını netleştirirsen o sancının büyük kısmını alıyorsun bedeninden,” diyor.

Nejat Satı, In God We Trust, 2023 

Begüm Güney küratörlüğünü üstlendiği sergide Nejat Satı’nın yanı sıra Mehmet Dere, Erdal Duman, Leyla Emadi, Emin Mete Erdoğan, Buğra Erol, İnci Furni, Ali İbrahim Öcal, Berkay Tuncay ve Aylin Zaptçıoğlu’nun eserleri yer alıyor. Sergi, 28 Ekim tarihine kadar görülebilecek.

Nejat Satı Hakkında

Resimle çağın endüstriyel ruhunu yansıtan plastik bir ilişki kuran Nejat Satı, üretimlerinde yardımcı bir malzeme olarak kullanılan jel medyumun boyayla özgün birleşimini merkeze alıyor. Üretimlerinde yüzey üzerinde plastikleşen kendine has bir soyut resim dili yaratan İzmirli sanatçı, seçtiği Glow ve floresan renk kullanımı vasıtasıyla resimlerini gerek gün ışığında gerekse karanlıkta, yapay ışıkta (blacklight) sergilemeye açık halde kurguluyor. Böylece sadece izlemeye değil, deneyimlenmeye açık bir sanat dili kuran sanatçı, dinamik yaklaşımıyla zaman içinde yoğun, katmanlı serilerle damıtılmış ve minimal serilerden oluşan özgün işlerle dikkat çekiyor.

İlginizi çekebilir:  Damien Hirst, Yanlış Tarihlendirmelere Devam

Sanatçının geçtiğimiz yıl İtalyan Yayınevi Skira’dan çıkan Necmi Sönmez editörlüğünde, Sabine Maria Schmidt ön yazısıyla yayımlanan “Color as Psycholohical Balance” adlı kitabı da bu deneyimi gözler önüne seriyor.

Satı, son dönemde ise “In God We Trust” adlı çalışmalarıyla dikkat çekiyor. Sanatçı son çalışmalarıyla ilgili “In God We Trust” bilindiği gibi Amerikan Doları’nın üzerinde yazan bir cümle. Ben çalışmalarımda renkçi bir insan olduğumu düşünüyorum. Bu sefer bütün serileri altın rengine boyamaya bu cümle sayesinde karar verdim. Bir zamanlar altının tek değer olmasıydı beni tetikleyen. Resmin meta olma durumuna bir protest duruş aslında. Altının altında kaldı şimdi bütün renkler…” diyor.

Previous Story

Bir Resim-Mekân Deneyimi: Pasaj

Next Story

Hockney’nin kedisine iki katı fiyat

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.