Sevil Dolmacı Gallery, Türk çağdaş sanatının önemli isimlerinden Ekrem Yalçındağ’ın “Natures” başlıklı kişisel sergisini ağırlıyor. Yalçınkaya’nın dokuz yıl aradan sonra İstanbul’da gerçekleşen sergisi daha önce görülmemiş yeni işlerini ve yeni serilerini bir araya getiriyor. Sanatçının evrimini ve farklılaşan tekniklerini keşfetme fırsatı sunan serginin kurulumunda Yalçındağ ve Zürihli küratör Dorothea Strauss iş birliği dikkat çekiyor.
Yalçındağ’ın tekniği, “Natures” serisinde tuvalin her yerine boyalı ahşap levhalar basarak dairesel formlar alan ince çizgi ağıyla örtüşen ‘ağaç izleri’ yaratıyor. Sanatçı, bu izleri yaşam ve büyüme izleri olarak yorumlayarak resminde çelişki gibi görünen dünyaları bir araya getiriyor. Andy Warhol‘un etkisi altında tuval zeminine serigrafi baskı şeklinde uygulanan büyük bitki motifleri, Yalçındağ’ın eserlerine ayrı bir boyut kazandırıyor.
Sanatçı temelde, rengin süs işlevini (yükünü) süs yoluyla aşıyor. Böylelikle, rengin nesneler ya da yüzeyler yerine, sadece kendine sadık kaldığı bir algı düzeneği çıkıyor. Yalçındağ, süslemenin olanaklarıyla, renge mutlak bir özgürlük kazandırıyor.
Sanatçıya göre, Türkiye’de çeşitli nedenlerle yanlış algılansa da süs sanatta tamamlayıcı bir eleman değil, başlı başına bir kişisel üslup. Sanatçı üretimlerinde, tarihi çok eskilere dayanan süslemenin Henri Matisse‘le birlikte sanat yapıtı olarak doğrudan resme geçtiğini ve daha sonra da süslemenin başlı başına otonom bir sanat yapıtı olarak kullanıldığını hatırlatıyor.
*Ekrem Yalçındağ’ın “Natures” serisi 18 Mart’a kadar Sevil Dolmacı Istanbul‘da görülebilir.