Tomokazu Matsuyama, Mythologiques, 2024. Fotoğraf: Francesco Russo

CIF, Matsuyama ile Venedik’te

Contemporary Istanbul Vakfı, Türk-Japon ilişkilerinin 100. yılında Japon sanatçı Tomokazu Matsuyama’nın solo sergisi Mythologiques'i, 60. Venedik Bienali sergisine paralel olarak Venedik’te açtı. İsviçreli Christoph Doswald küratörlüğündeki sergi 6 ay boyunca Arsenale di Venezia'da.

Contemporary Istanbul Vakfı, Türk-Japon ilişkilerinin 100. yılında Japon sanatçı Tomokazu Matsuyama’nın solo sergisi Mythologiques’i, 60. Uluslararası Venedik Bienali sergisine paralel olarak Venedik’te açtı. İsviçreli Christoph Doswald küratörlüğündeki sergi 24 Kasım’a kadar 6 ay boyunca Magazzino No. 41, Marina Militare, Arsenale di Venezia’da açık kalacak.

Matsuyama, Japonya ve ABD arasındaki mirasını köprü yaparak, küreselleşmiş bir toplumun karmaşıklıklarını, canlı bir eser olarak, iki kültürel anlatıyı bir araya getirir. Sanatı, farklı kültürel sembolleri yeni, evrensel bir gerçeklikte birleştirerek, çağdaş yaşamın dinamizmini yankılar. Eserlerinin arkasında yerel tanıdıklık ve küresel evrenselliğin gerilimi üzerine Christoph Doswald’ın küratörlüğünde sergi temasını şekillendiriyor.

Kültürel Kaynaşma

Tarihi kilometre taşlarından ve bağlantılı dünyamızın bütünsel görüşünden beslenen Mythologiques, Claude Lévi-Strauss’un ilham aldığı ve Christoph Doswald tarafından kürate edilen, yaygın görüntüler, değerler ve bilgiler çağında bireysel kimliğin inşasına değiniyor. Matsuyama’nın küresel bağımlılıklar ve kültürel gerilimler üzerine düşünceleri, kültürel kaynaşma üzerine yeni bakış açısıyla, serginin kimliğini oluşturuyor.

Venüs’ün zengin arka planına karşı tasarlanan sergi, kültürel kesişimlerin şehri olan Venedik’in arka planından tasarlandı ve Matsuyama’nın kimlik, aidiyet ve küresel durum üzerine sanatsal üretimine odaklanır. Bu diyalog, Arsenale’deki sergi mekanıyla daha da zenginleştirilir ve yerleştirmeler, büyük ölçekli resimler ve heykeller aracılığıyla kimlik ve küresel bağlantılılık üzerine yansıtıcı bir tartışmayı açar.

Doswald’ın küratöryel bağlamı, Matsuyama’nın “öz ve yabancı”nın nüanslı keşfini vurgular ve kültürel belirsizliğin bir kaledoskopunu açığa çıkarır. Matsuyama’nın eserleri, çok kültürlü deneyimlerinden ve akademik yolculuğundan ortaya çıkan, globalleşen sosyal yapılar üzerine derin bir yorumu özetler. Sergi, Web3 çağında geleneksel kimlik kavramlarının eskimesi ve günümüzdeki kültürlerin yoğun kesişimini ele alarak Matsuyama’nın çeşitli bağlamlarda süregelen içsel sorgusunun bir yansımasıdır.

Mythologiques, Venedik’in kültürel, ekonomik ve sosyal enerjileriyle etkileşime girer. Sergi, sekiz büyük ölçekli resimden oluşmakla birlikte, altı ‘yan sunak’ı içerir ve kültürel karmaşıklık ve küresel tasarım etkileri üzerine canlı bir anlatı oluşturan “You One Me Erase” adlı anıtsal bir eserle sona erer.

İlginizi çekebilir:  Patricia Piccinini’den HOPE
Sanatçı Tomokazu Matsuyama. Fotoğraf: Francesco Russo

Tomokazu Matsuyama

1976’da Japonya’da doğdu, iletişim tasarımı alanında Pratt Enstitüsü’nden MFA derecesi aldı ve şu anda Brooklyn, New York’ta yaşıyor ve çalışıyor.

Matsuyama, Japonya ve Amerika arasında büyürken hissettiği katı kültürel sınırları parçalıyor ve Doğu ve Batı sanat tarihlerini birleştiriyor: Pop sanatı, graffiti ve manga’dan Edo dönemi ve Kano Okulu’na kadar uzanıyor. Renkli ve tuhaf şekiller birbirine yerleşiyor ve birbirine bağlanıyor, büyük, çok renkli bir kubbe haline gelerek küreselleşmiş bir dünyanın sonsuz bir birleşmesini çağrıştırıyor. Matsuyama’nın teknik kompozisyonları, çağımızın çift doğasını ortaya çıkarıyor: Çevrimiçi kimliklerimizin artık coğrafi sınırlara bağlı olmamasına rağmen, fiziksel ve psikolojik varlıklarımızın tükettiğimiz bilgi bolluğuna daha da bağımlı olması. İnternetin sınırsız alanının kutlanması, Matsuyama, ulusal ve kültürel normların kavramlarını parçalayarak kişisel ve kolektif tarihleri sanatsal vizyonuna dönüştürüyor.

Christoph Doswald

İsviçreli küratör, yayıncı ve üniversite öğretim üyesi. Graz Sanat Müzesi, Lugano’daki Museo Arte Svizzera Italiana (Masi), Nice’deki Villa Arson, Bern Sanat Müzesi, Biel’deki Centre Pasquart, Salzburg’daki Museum der Moderne, St. Gallen’deki Kunstmuseum, İstanbul’daki Pera Müzesi ve Berlin’deki Sanat Akademisi gibi birçok yerde sergiler düzenledi ve küratörlük yaptı. 2001-2007 yılları arasında Marseille’deki Fonds Régional d’Art Contemporain (FRAC PACA) bünyesinde genel küratör ve Comité technique üyesi olarak görev yaptı, Ugo Rondinone, Bjoern Dahlem ve Maria Marshall gibi saygın sanatçılarla çeşitli sergilere öncülük etti.

Contemporary Istanbul Vakfı’nın 60. Venedik Bienali’ne eş zamanlı olarak gerçekleştirdiği serginin küratörlüğünün yanında Contemporary Istanbul’un 19. Edisyonu’nda The Yard, Özel galeri bölümü ve CIF Dialogues’un küratörlüğünü de üstleniyor.

Previous Story

Madonna’nın Oğlu Ritchie’nin Kömürden Boksörleri

Next Story

Nil Yalter Venedik’te Altın Aslan’ı Aldı

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.