"Courtsey" / Maurizio Cattelan

Cattelan’dan Şiddetin “Altın”daki Desenler

İtalyan sanatçı Maurizio Cattelan, yeni sergisi "Pazar"ı New York Gagosian'da açtı. "Pazar" isimli şiddet ve zenginliği sorgulayan yeni eserinin de yer aldığı sergi Cattelan'ın provokatif ve düşündürücü yaklaşımıyla, izleyicileri mevcut durumu sorgulamaya ve tartışmaya davet ediyor.

İtalyan sanatçı Maurizio Cattelan’ın Gagosian‘da 30 Nisan’da açılan sergisi, sanatçının 20 yılın ardından açtığı ilk kişisel sergi olma özelliğini taşıyor.

Cattelan’ın New York Gagosian’da 30 Nisan’da izleyiciye açılan yeni enstalasyonu, ABD toplumundaki bireysel silahlanma sorunu ile beraberinde gelen şiddeti ve ayrılıklara ışık tutuyor. Cattelan’ın sergi kapsamında yer alan “Pazar” (2024) eseri, 24 ayar altınla kaplanmış, 64 paslanmaz çelik panel ve binlerce mermi deliğiyle dolu. Panelin önünde ise bir banka uzanmış idrarını yapan “evsiz” bir adamı tasvir eden heykeli Kasım yer alıyor.

Küratörlüğünü Franseco Bonami’nin yaptığı tek bir duvara monte edilen “Pazar”, zenginliğin altın parıltısı ile silah şiddetinin dehşet verici yıkımının çarpıcı bir karışımını oluşturuyor. Eser, Brooklyn’deki atış poligonunda lisanslı bir grup profesyonel tarafından 3 mm kalınlığındaki panellere 20.000’den fazla mermi sıkılarak oluşturuldu.

Maurizio Cattelan / Sunday (2024)  Gagosian Galeri

Sanatçının 2016 yılında New York’taki Solomon R. Guggenheim Müzesi’nde sergilenen som altından işlevsel bir tuvalet olan “America” enstalasyonuna paralellik gösteren bu yeni projesi, Amerikan toplumunun ve küresel meselelerin altını çiziyor. Sergi, Cattelan’ın işlerinde sıkça rastlanan provokatif ve düşündürücü yaklaşımını yansıtarak, izleyicileri mevcut durumu sorgulamaya ve tartışmaya davet ediyor.

Frank and Jamie (2002)

Cattelan’ın Mizah Örtüsünün Ardında

Çağdaş sanat dünyasında kendine özgü bir yere sahip Cattelan’ın eserleri çoğunlukla güncel konuları, toplumsal çelişkileri ve insan doğasının derinliklerini sorguluyor. Şiddet, politik duruşu gibi çoğu zaman bir mizah örtüsü altında kamufle edilmiş olsa da, onun dilinin ve felsefesinin içsel bir parçasını oluşturuyor. 11 Eylül saldırısından sonra New York’ta Marian Goodman Gallery’de sergilenen duvara baş aşağı yaslanmış iki polis “Frank ve Jamie” (2002) eseri de bunlar arasında. Komik olmaktan çok uzak olan bu iki figür, altüst edilmiş bir güç sembolünü – insan formundaki “İkiz Kuleler”i temsil ediyor. Eser, modern tarihin dünya anlayışımızı ve gündelik hayatımızı nasıl etkilediğinin işaretlerini taşıyor: hayatlarımızın onun tarafından altüst edilmesi riskini göze almadan güçle her gün nasıl başa çıktığımızı.

İlginizi çekebilir:  Kommagene Bienali
You (2021)

“YOU”: Seninle, Benim Aramda

Milano’daki Massimo de Carlo Galeri’de 2021’de sergilenen “YOU” eseri mermerden bir banyonun tavanından sarkan hiper gerçekçi bir heykelden oluşuyor. Cattelan’ın kendini yansıttığı otoportre enstalasyonu, sanatçının en çarpıcı eserleri arasında yer alıyor.

“Kontrol ve başarısızlığın eşzamanlı bir görüntüsünü” yansıtan eser, bir karşılama jesti mi yoksa kaçınılmaz bir veda mı olduğunu sorguluyor ve bireyin kolektif dünyadaki rolünü araştırıyor. Maurizio Cattelan’ın bu müdahalesi, büyük güçlerin ölümünü kabul ederken, bireyin gücüne yeni bir enerji katıyor. Eser ile izleyici arasında bir mesafe oluşturan “YOU” kesinlikle sanatçının, izleyiciyle doğrudan bağ kuran eserlerinin arasında sayılabilir. Galeriye göre, heykelin mermerin lüks atmosferiyle çevrili olması, “bireyin kolektif dünyadaki rolünü araştıran” bir yapıya işaret ediyor.

Previous Story

Hem Sanatçı Hem de Anne Olunmaz mı?

Next Story

Fuara Alternatif Fuar

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.