Kim Hyunsik, Intended Blank, Reçine üzerine akrilik, ahşap çerçeve, 80x80 cm, 2022

Kim Hyunsik ile Boşluğun Sanatı İstanbul’da

Koreli sanatçı Kim Hyunsik’in Türkiye’deki ilk solo sergisi "Intended Blank", Sevil Dolmacı Istanbul'da 13 Kasım'da açılıyor. 60 özel eserlik seçki, 13 Aralık’a kadar izlenebilir.

Sevil Dolmacı Istanbul, Koreli çağdaş sanatçı Kim Hyunsik’in Türkiye’deki ilk solo sergisi Intended Blank‘e ev sahipliği yapıyor. Sanatçının bu yıl özel olarak hazırladığı 60 eserden oluşan seçkisi, 13 Aralık’a kadar izleyicilerin beğenisine sunulacak.

Tekrarın Dönüştürücü Gücü

Kim Hyunsik’in çalışmaları, heykel ve resim arasındaki sınırda konumlanıyor. Eserleri hem minimalist bir resim olarak algılanabilirken, aynı zamanda kalın ve ağır yüzeyleriyle düz heykel özellikleri taşıyor. Sanatçı, Bernard Waldenfels’in “tekrarın dönüştürücü gücü” kavramından ilham alarak, epoksi reçineyi kullanıyor. Bu sürece epoksiyi dikdörtgen bir panele dökerek başlayıp, yüzeyi kazıyarak çizgiler oluşturuyor, çizgileri akrilik boya ile dolduruyor ve tekrar bir epoksi katmanı ekliyor. Bu tekrarlayan uygulama eserin katmanlı yapısını oluşturuyor.

Kim Hyunsik, Beyond The Color, Reçine üzerine akrilik, ahşap çerçeve, 100×100, 2024

Sonsuzluk Üzerine Bir Davet

Intended Blank sergisinde Hyunsik, boşluğu somut bir yüzeyde görünür kılarak, resme farklı bir yorum katıyor. Eserleri, gözleri yüzeyde odaklanmaya ve derinlerde saklı kalan boşlukları keşfetmeye çağırıyor. Doğu Asya estetiğinde boşluk ve hiçlik yalnızca yokluk anlamına gelmez; bu kavramlar, varlığın kaynağını ve yaşam alanını temsil eder. Batı düşüncesinde varlık bir şeye sahip olmakla tanımlanırken, Doğu Asya felsefesi boşluk ve hiçliği yaşamın özü olarak kabul eder.

İlginizi çekebilir:  Kusama’nın Erken Dönem İşleri Müzayedede

Bu bakış açısıyla, Hyunsik’in eserlerindeki beyaz alanlar ya da “kasti boşluk”lar, sanatçının felsefesinin somut bir ifadesidir. Nasıl ki şehirlerdeki boş alanlar yeni yapılar için olanak yaratıyorsa, insan bedenindeki boşluklar da yaşamın sürmesini sağlar. Hyunsik’in resimleri, bu boşlukları yalnızca bir hiçlik olarak değil, sonsuzluk ve manevi varoluşun sembolü olarak yansıtarak, izleyiciyi derin bir düşünceye davet eder.

Kim Hyunsik, Beyond The Color, Reçine üzerine akrilik, ahşap çerçeve, 100×100, 2024

 Tek Renkli Resmin Çağdaş Yorumcusu

Kim Hyunsik, 1965 yılında Güney Kore’nin Sancheong şehrinde doğdu. Seul’deki Hongik Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde resim eğitimi alarak lisansını tamamladı. Sanat yaşamında, erken dönem Kore çağdaş sanatının temel taşlarından biri olan tek renkli resim tekniğini benimseyen Hyunsik, resme yeni anlamlar ve formlar kazandırarak çağdaş sanatın gelişimine katkı sağlamayı hedefliyor. Sanatçı, Koreli ressam Yun Hyong-keun’un (1928-2007) dingin ve sessiz eserlerinden, Soyut Dışavurumculuğun ustaları Mark Rothko (1903-1970) ve Agnes Martin’in (1912-2004) derin estetik anlayışlarından, ayrıca Çinli usta Ni Zan’ın (1301-1374) beyaz alan kullanımı tekniğinden büyük ilham almıştır.

Previous Story

Düşle Uyanıklık Arasında

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.