Çanakkale'nin "Paylaşılan Bellek"i CerModern'de - ArtDog Istanbul
Jun'ichiro Ishii, Çay on the Balance, Site-specific yerleştirme, 2007

Çanakkale’nin “Paylaşılan Bellek”i CerModern’de

Çanakkale Bienali’nin ilk geniş kapsamlı hafıza ve koleksiyon seçkisi "Paylaşılan Bellek” başlığıyla 25 Şubat - 14 Nisan tarihleri arasında Ankara CerModern'de.

Çanakkale Bienali’nin ilk geniş kapsamlı hafıza ve koleksiyon seçkisi, “Paylaşılan Bellek” başlığıyla CerModern‘de sergilenecek. Çanakkale Bienali’nin “müzeleşme” arayışında yeni bir evreye de işaret eden sergi, 25 Şubat – 14 Nisan tarihleri arasında görülebilecek.

Pravdoliub Ivanov, Yukarı ya da Aşağı, Tahta, değişen ebatlarda, 2015

“Paylaşılan Bellek” başlıklı sergi, 2024 sonbaharında 9. edisyonuna hazırlanan, Türkiye çağdaş sanat ortamındaki en özgün pratiklerinden biri olan Çanakkale Bienali’nin ilk geniş kapsamlı hafıza ve koleksiyon seçkisi. Başlığını bilgisayar bilimlerinden ödünç alan sergi, 20 yıla yayılan bir süreçte Çanakkale Bienali deneyiminin sanatsal içeriğinin oluşturduğu belleği görünür kılarak, Çanakkale kentinin kolektif belleğimizde kapsadığı özgül alanla buluşturuyor. Serginin bu birikimin “müze”ye dönüşmesi, Çanakkale Bienali’nin alameti farikası olan yapısal ve stratejik özelliklerini yansıtan bir kurumsal yapıya evrilmesi üzerine tartışma ve fikir alışverişi zemini işlevi görmesi amaçlanıyor.

Ayşe Erkmen, “toparlanmışlar”, 25 adet 30 cm çapında tornada çekilmiş seramik top, akıtma tekniğiyle sırlama, 2014.

Bir Müzeye Doğru

Yaklaşık 20 yıllık süreçle gelenekselleşen bienal, kadim anlatıları, yer değiştirmeler ve karşılaşmalarla yüklü kültür ekosistemi, gerilimler ve rahatlamalar, düğümler ve çözülmeler ile dolu verimli doğası ve jeo-stratejik konumuyla kolektif belleğimizde özel bir yere sahip Çanakkale kentine dair önemli bir hafızaya sahip. “Paylaşılan Bellek” sergisi, işte bu hafıza alanının tüm çağrışımlarını günümüz sanatının estetik, kavramsal ve şiirsel yorumlarıyla izleyiciye sunuyor. Sergi,  özgün katmanlar ve bağlantılarla zenginleştiren işlerle, Çanakkale Bienali’nin “müzeleşme” arayışında yeni bir evreye de işaret ediyor.

İlginizi çekebilir:  Almanya'ya Göçün Hikayesi
Katrin Korfmann & Jens Pfeifer, Troya, Fotoğraf baskısı, 350 x 243 cm, 2018

Çanakkale’ye Özgü Bellek

Güncel sanatın toplumun farklı kesimleriyle buluşturan Çanakkale Bienali, farklı disiplinlerden ve toplum kesimlerden bireyleri kapsayan çağdaş sanat ve kültür odaklı bir kolektivite olan CABININ (Çanakkale Bienali İnisiyatifi) tarafından hayata geçiriliyor. Platform, kentte bienal yoluyla kurduğu bağlarla Çanakkale’de güncel sanatsal ifadeler için özgün bir bağlam ve bellek oluşturmayı amaçlıyor. Ayrıca, kadim kentin çok yönlü ve katmanlı kentin sosyo-tarihsel ve jeo-stratejik açıdan karmaşık manzarası içinde sanatın önemi, işleyişi, işlevi ve potansiyelleri üzerine düşünmeyi teşvik ediyor. Çanakkale Bienali için geliştirilen kavramsal çerçeveler, Çanakkale’nin özgün bağlamıyla küresel gündemin kesişim alanlarında düğümleniyor. CABININ 20 yıla yaklaşan faaliyetleri kapsamında, süreli bir çağdaş sanat etkinliğinin deneyimler belleğinin kalıcı bir yapıda nasıl paylaşıma açılabileceği sorusunu hep gündeminde tutuyor.

“Paylaşılan Bellek” sergisi, Çanakkale Bienali’nin yapıp etme biçimlerinin ve stratejilerinin yol göstericiliğinde, niteliğinden ödün vermeden istikrarla sürdürülen süreli bir sanat etkinliğinin yaşayan ve gelişen sanat birikiminin bir koleksiyona evrilmesi fikrine, ufuktaki bir “müze” olasılığına doğru atılmış arzulu ve güçlü bir adım niteliğinde.

*CerModern’deki sergi 25 Şubat – 14 Nisan tarihleri arasında ziyaret edilebilir.

Previous Story

Art Show: Galeriler Buluşması

Next Story

“Kendinin Avcısı Benim İçin Bir Tür Ruh Çağırma gibi”

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.