Puantilist sanatçı Berkan Baycan ile Azeri ressam Behruz Kuul’un resim sergileri İstanbul Bilgi Üniversitesi santralistanbul Kampüsü Enerji Müzesi’nde açıldı. Baycan’ın “Entropi” ve Kuul’un “Ağlayan Söğütler” adlı sergileri, 31 Aralık tarihine kadar ziyaret edilebilecek.
Noktacılık (puantilizm) tekniğiyle eserler yaratan Baycan, “Entropi” sergisi için, “Uzun yıllardır bütünün parçalarını bir dinamikte tutma çabasına karşı ortaya çıktı Entropi. Bununla birlikte, eserlerim hâlâ yola çıkışımdaki arketipleri ile aynı düzlemi paylaşıyor. Fakat belleğimdeki yolculuğumun, vardığı noktanın beni büyük bir hayal kırıklığına uğrattığını da söylemeliyim. Parçaları bir arada tutmanın süreçleri daha içinden çıkılmaz bir hale getirdiğini görüyorum” diye konuştu. Baycan ayrıca, “Bu sergide ifade biçimimi değil noktalarımın hareketlerini daha özgür bıraktığımı hissedebilirsiniz. Buna rağmen yer yer bu sergimdeki eserlerimde sınırları ve bütünleri korusam da bunun bir geçiş süreci olduğunun da farkındayım. Hala gözlemcinin gücünü ve etkilerini kullanmak istiyorum. Fakat bunu daha özgür bir şekilde ifade ediyorum ve bu geçişleri de benliğimdeki keskin yollar ve basamaklardan ibaret olduğunun da altını çizmeliyim,” dedi.
Kuul ise “Ağlayan Söğütler” sergisinde diğer serilerinde betimlediği medeniyet izlerinden vazgeçerek insanın doğayla olan ilişkisinde doğanın üstünlük ve önceliğini vurguluyor. Sanatçının “Ağlayan Söğütleri”nin Türkiye’nin ilk enerji santrali olan Silahtarağa Elektrik Santrali’nin içine yerleştirilmesi ve buradaki dizilimi doğa-insan gerilimini başka bir boyuta taşıyor. Mekânın kendisi eserle birleşerek bir arka plana dönüşüyor; sanatçının diğer kompozisyonlarındaki doğa manzarasının yerini endüstriyel bir manzara alıyor. Serginin küratörlüğünü Kemal Orta üstleniyor.