Çağdaş sanatı kamusal alanlara taşımaya odaklı projeler geliştiren, New York merkezli High Line sanat programının direktörü ve baş küratörü Cecilia Alemani, 2021’in Mayıs ve Kasım ayları arasında gerçekleşecek 59. Venedik Bienali’nin Artistik Direktörlüğü pozisyonuna atandı.
Alemani, Bienalin 120 yıllık tarihinde küratör olarak seçilen beşinci kadın. 2017 yılında gerçekleşen 57. Venedik Bienali’nin direktörü Christine Macel ve 2011 yılında gerçekleşen 54. edisyonun direktörü Bice Curiger daha önce sergiyi bağımsız olarak yöneten diğer kadınlardı. María de Corral ve Rosa Martinez 2005 yılında 51. Venedik Bienalini ortaklaşa yöneterek, bienalin bir edisyonunu yöneten ilk kadın ikili olmuştu. 2013 yılında ise, Bienalin 55. edisyonununun direktörlüğünü eşi Massimilano Gioni üstlenmişti. Dün, Observer’da yer alan bir habere göre, Twitter’da Gioni’nin karısı olan Alemani’nin bu pozisyonunu üstlenmesinin ne kadar doğru olup olmadığı üzerine tartışmalar yaşanmış.
Alemani 2011 yılında, Friends of the High Line adlı kâr amacı gütmeyen organizasyonda çalışmaya başladı. New York belediyesi parklar ve bahçeler müdürlüğüne bağlı organizasyon, New York’taki High Line adlı parkta yer alacak sanatsal projeleri düzenliyor ve böylece şehrin kamusal alanlarında farklılıklar yaratıyor. El Anatsui, John Baldessari, Carol Bove, Gilbert & George, Sheila Hicks, Rashid Johnson, Barbara Kruger, Louise Lawler, Faith Ringgold, Adrián Villar Rojas ve Nari Ward gibi isimlere sipariş veren ve projelerinin küratörlüğünü üstlenen Alemani, 2019 yılının Haziran ayında Simone Leigh’in ”Brick House” adlı heykeli ile açılışını yapan High Line Plint adlı çağdaş sanat programını hayata geçirdi.
2017 yılında gerçekleştirilen 57. Venedik Bienali’nde Alemani, İtalyan pavilyonunu kürate etti. 2012-2017 yılları arasında New York’taki Frieze Art Fair’in Frieze Projects adlı bölümünde küratör olarak çalıştı. 2012 yılında ise, performans sanat bienali Performa 11’e misafir küratör olarak katıldı. Alemani, 2009-2010 yıllarında New York’taki X Initiative adlı kâr amacı gütmeyen ve yıl boyu sanatsal etkinlikler düzenleyen organizasyonda küratöryel direktör olarak çalıştı.
No Soul For Sale adlı festivalin kurucu ortağı Alemani, 2009 yılının Haziran ayında bağımsız sanat mekanlarını, kâr amacı gütmeyen organizasyonları ve sanatçı kolektiflerini X Initiative çatısı altında topladı. 2010 yılının Mayıs ayında ise, bu kuruluşları Tate Modern’ın Turbine Hall’ında bir araya getirdi. Küratöryel projeleri arasında Buenos Aires şehri ve Art Basel Cities’ın iş birliği ile gerçekleştirdiği “Hopscotch” (2018), MoMA PS1 New York’ta yer alan “The Comfort of Strangers” (2010), New York’un çeşitli mekanlarında sergilenen “boundLES” (2008) ve Artists Space, New York’ta gerçekleştirdiği “Things Fall Apart All Over Again” (2005) yer alıyor.