“Zevk Meselesi” ile Zevkler Tartışmaya Açılıyor

//

Pera Müzesi’nin “Zevk Meselesi” başlığını taşıyan yeni sergisi bugün itibarıyla ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. Kitsch kavramının günümüzün görsel kültürüyle ilişkisini ve beğenilerin şekillenmesindeki önemli rolünü odağına alan sergi internette sıkça karşımıza çıkan ikonik öğelerle şekillenen görsel dilin sanatla kurduğu ilişki aracılığıyla, kitsch kavramının bugünkü zengin kullanımlarını araştırmayı hedefliyor.

Slavs and Tatars, Dönmek, 2019, UV baskı, PVC, çelik, PVC, 340 × 580 cm 58. Venedik Bienali Uluslararası Sergi yerleştirme görüntüsü, 2019.

13 Sanatçı ve Kolektifin İşleri Bir Arada

Küratörlüğünü Ulya Soley üstlendiği, 13 sanatçı ve kolektifin işleri bir araya getiren “Zevk Meselesi” yerleştirme, kolaj, video, fotoğraf gibi farklı medyumda işleri sanatseverlerle buluşturuyor.

Sergide işleri görülebilecek sanatçılar ise Alex Da Corte & Jayson Musson, Bruno Miguel, Cameron Askin, FAILE, Farah Al Qasimi, Gülsün Karamustafa, Hayırlı Evlat, Miao Ying, Nick Cave, Olia Lialina & Mike Tyka, Pierre et Gilles, Slavs and Tatars ve Volkan Aslan. 

Alex Da Corte & Jayson Musson, Doğusporları, 2014, 4 kanallı video, 146’ Yer karosu, halı, neon, metal sandalye, yapay portakal, difüzör, portakal esansiyel yağı.

Beğeni ve Sınıf ilişkisi

“Güzellik ve beğeni kavramları, alt sınıf-üst sınıf, kitle kültürü-yüksek kültür gibi hiyerarşilerin olmadığı, daha kapsayıcı bir gelecek için tartışmaya açılabilir mi?” sorusundan yola çıkan “Zevk Meselesi” sergisi aynı zamanda “Çeşitlilik, belirsizlik ve tanımsızlığın kutsandığı günümüzde kitsch, bu değerleri ileriye taşıyacak bir araç olabilir mi?”, “Avangard ve kitsch’i birbirinin karşısına koymak yerine yan yana düşünmek, kitle kültürünü hafif, banal ve aşağı görmek yerine, güncel sanatın bu kolektif kültürle ilişkilerine yakından bakarak aralarındaki bağları keşfetmeye çalışmak, süregelen sınıflı toplumsal yapıyı biraz olsun sarsabilir mi?” ve “Beğeniyi sınıfsal bir gösterge olarak tanımlamamak mümkün olabilir mi?” gibi soruları da gündeme taşıyor.

İlginizi çekebilir:  Akdeniz Edebiyat Günleri
Nick Cave, Drive-by, 2011, Video, 10’05’’ © Sanatçı I Jack Shainman Gallery

“İzleyiciyi Etkilemeyi Sürdürüyor”

“Zevk Meselesi, zevkleri daha kapsayıcı bir gelecek için tartışmaya açmayı hedefliyor” diye özetleyen küratör Ulya Soley, kavramla ilgili olarak ise “Kitsch, bazılarına göre çirkinliği ve bayağılığı kavramsallaştırarak güzelin mertebesine erişiyor, bazılarına göre ise güzelin tanımını sarsarak kendine alan açıyor. Yöntemi ne olursa olsun, kitsch, sistemin boşluklarına sızarak izleyiciyi etkilemeyi sürdürüyor” diyor.

Gülsün Karamustafa, Karpuz, 1986, Kumaş, buluntu nesne, 100 x 143 cm. Fotoğraf: Barış Özçetin © Sanatçı, BüroSarıgedik

“Zevk Meselesi” sergisi, 6 Haziran 2021 tarihine kadar Pera Müzesi’nin 4. ve 5. katlarında ziyaret etmek mümkün.

Salıdan Cumaya 11.00 – 18.00 saatleri arasında gezilebilecek müze cuma günleri 16.00 – 18.00 arası tüm ziyaretçilere, çarşamba günleri ise “Genç Çarşamba” kapsamında tüm öğrencilere ücretsiz.

Farah Al Qasimi, Görülmek Kolay Değil 7, 2016, Arşivsel inkjet baskı, 120 x 96 cm. © Sanatçı, Dubai & Helena Anrather, New York
Previous Story

Avrupa ve ABD’den Normalleşme Sinyalleri

Next Story

Cy Twombly Vakfı’ndan Louvre’a Tahribat Suçlaması

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.