"Yeraltının Kapıları" Yerebatan Sarnıcı’nda - ArtDog Istanbul
Vlastimil Beranek, Aqua One Aqua. Fotoğraf - Crystal Caviar. Yerebatan Sarnıcı

“Yeraltının Kapıları” Yerebatan Sarnıcı’nda

Çek heykeltıraşlar Vlastimil Beránek ve Jaroslav Prošek’in kristal heykellerinden oluşan “Yeraltının Kapıları – Geçiş ve Yansıma ile Mekâna Dokunma; Vlastimil Beránek” sergisi, Yerebatan Sarnıcı’nda açıldı. Küratörlüğünü Dr. Mahir Polat ile Miroslav Kroupa’nın üstlendiği sergi, Yerebatan Sarnıcı’ndaki iki temel malzeme olan su ve taşla diyalog kuruyor. 

Çek çağdaş heykeltıraşlar Vlastimil Beránek ve Jaroslav Prošek’in eserlerini 1500 yıllık tarihi yapıda bir araya getiren “Yeraltının Kapıları – Geçiş ve Yansıma ile Mekâna Dokunma; Vlastimil Beránek” başlıklı sergi, 1 Ağustos’tan itibaren İBB Miras’ın restorasyonuyla yenilenen Yerebatan Sarnıcı’nda izleyiciyle buluşuyor. Yeraltı, gerçeklik algısı ve yansımalar kavramlarıyla şekillenen ve İstanbul’da düzenlenmiş en büyük uluslararası kristal heykel sergisi olma özelliği taşıyan “Yeraltının Kapıları”, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İBB Miras, İBB Kültür ve Çek Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosluğu ortaklığında düzenleniyor.

Vlastimil Beranek, Heart Gold. Fotoğraf – Crystal Caviar. Yerebatan Sarnıcı

Küratörlüğünü Dr. Mahir Polat ile Miroslav Kroupa’nın üstlendiği sergide suyun içine yerleştirilen kristal heykellere hayat veren cam, saydamlığı ve katılığı ile Yerebatan Sarnıcı’ndaki iki temel malzeme olan su ve taşla diyalog kuruyor. Yeraltı, gerçeklik algısı, mitoloji, yansıma ve geçiş temaları etrafında kurgulanan sergi, filozof Platon’un bir mağaraya zincirlenmiş insanların mağaranın girişinden yansıyan nesnelerin gölgelerini gördüğü ve bunları gerçeklik olarak algıladıkları mağara alegorisinden yola çıkıyor.

İlginizi çekebilir:  Taviloğlu'ndan “Bir Koleksiyoner Hikâyesi”
Jaroslav Prosek, Air. Fotoğraf – Crystal Caviar. Yerebatan Sarnıcı

Vlastimil Beránek’in geçmiş ve bugün üzerine odaklanan cam eserleri sarnıcın su ve taş dokusuyla etkileşime girerek Yerebatan Sarnıcı’nın su ve ışıkla elde ettiği dinamik yansıma alanlarına renk ve yansıtmayla dahil oluyor. Jaroslav Prošek’in eserleri ise izleyiciyi yaklaşık 6.000 yıl önce Mezopotamya’da üretilen ilk camın, aynı döneme ait yarı fosil meşe ağacı malzemesiyle buluştuğu tarihe götürerek, izleyiciyi  kolektif hafızayla ve şimdiki zamanla ilgili sorular üzerine düşündürüyor.

Jaroslav Prosek, Balti Subfossil. Fotoğraf – Crystal Caviar. Yerebatan Sarnıcı

“Yeraltının Kapıları – Geçiş ve Yansıma ile Mekâna Dokunma; Vlastimil Beránek”sergisini 1 Ağustos – 30 Kasım tarihleri arasında Yerebatan Sarnıcı’nda görülebilir.

Previous Story

Genç Yeni Farklı

Next Story

“İyileşmeyi Araştırıyorum”

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.