Bu sayıyı yaparken aklımızda olan sorunsal bu idi. Bir zamanların balıkçı kasabası, Halikarnas Balıkçısı’yla özdeşleşen, Ahmet Ertegün, Güliz Sururi ve Engin Cezzar’ın çokça zaman geçirdiği, Ferhan Şensoy’un uzun yıllar yaşadığı, Zeki Müren’in en görkemli yıllarında Bardakçı Koyu’ndan denize girdiği ve yaşadığı, Halikarnas gibi sabahın ilk ışıklarına dek açık olan uluslararası üne sahip, dönemin ruhunu yansıtan diskosu ve birkaç neslin büyüdüğü kendine özgü bir bar olan Hadigari’ye sahip olan Bodrum’un kendine özgü yaşam kültüründen geriye neler kaldı?
Melih Uslu imzalı Balıkçı’nın Bodrum’unda Geriye Ne kaldı? başlıklı yazıda Bodrum’un “artık romanlardaki, şiirlerdeki, resimlerdeki ve eski fotoğraflardaki; hele ki Halikarnas Balıkçısı’nın kalbindeki Bodrum” olmadığını ve herkesin nasıl kendi Bodrum’unu yarattığını okuyacaksınız. Uslu’nun “Arşipel’in koynundaki bu inci yarımadayı tüketmek mümkün mü?” diye sorduğu yazısı dünden bugüne Bodrum’a bakıyor.
Şu an yerel ve uluslararası sanatçıların işlerine ev sahipliği yapan dev otel ve sanat mekânlarıyla Bodrum’da nasıl bir kültürel hayattan söz etmek mümkün?
Kapağa taşıdığımız Sand Ca(r)stle adlı eser Sucuk& Bratwurst’ün şu an Momo’da Bodrum’da sergilenen işi. Mercedes-Benz ve Pilevneli Gallery iş birliğiyle yaratılan Mercedes-Benz’in ikonik G-Serisi şeklindeki dev bir kum kalıbını sembolize eden eser, yazın enerjisini, çocukluk yıllarının neşesini ve yaratıcılığını yansıtıyor. Bir marka ve bir galerinin bir araya geldiği Bodrum’un yeni nesil mekanlarından birinde sergilenen iş Bodrum’un çağdaş sanatla buluşturan ve bu anlamda ki talebi yansıtan örneklerden biri. 82 yaşında ki kavramsal sanatın öncülerinden Bernar Venet’in Bastok Lessel ve ArtsConnected iş birliğiyle Maxx Royal için yaptığı 21 metre uzunluğunda ki ark Bodrum semalarından görülebilen ve kalıcı olacak bir diğer çağdaş sanat örneği. Örnekleri çoğaltmak mümkün.
Bodrum sergilerini derlediğimiz yazıda en öne çıkan sergileri bulacaksınız. “Bodrum ağırlıklı olmak üzere son yıllarda tatil destinasyonlarında artan sergiler ve kültürel faaliyetler bölgeye ve sanata değer katıyor mu?” sorusunu yönelttiğimiz Beral Madra, Murat Pilevneli, Ebru Nalan Sülün, Sabiha Kurtulmuş, Aylin Seçkin ve Gamze Büyükkuşoğlu ile bütün bu yaşanan hareketliliği eleştirel bir gözle ele aldık.
Ayvalık’ta açılan ve bir fabrikadan dönüştürülen Rahmi M. Koç Müzesi ve Alaçatı’da açılan Arkas Sanat tatil bölgelerinde kültür ve sanatın kalıcı olmaya başladığının işareti.
Sibel Oral’ın Prof. Dr. Talat Kırış ile yaptığı söyleşide Bodrum’un eski yıllardan beri tanığı olan Kırış’ın Bodrum’a dair fikirlerini okuyacaksınız.
All Things Become Islands Before My Senses adlı sergi karmaşık ve zengin bir geçmişe sahip Leros adasında terk edilmiş bir akıl hastanesi, ilkokul ve sinema gibi çok farklı mekânlarda açıldı.
Çeşme’den Bodrum’a yaz konserleri, Semra Dursun’un kaleme aldığı ve İMÇ’yi sessiz sakin bir açık hava müzesi olarak tanımlayan yazı da göz atmanız gerekenlerden.
2024 yazının haritasına baktığımızda, tatil bölgelerinde giderek artan bir sanatsal ve kültürel ivmeyi fark etmemek mümkün değil. Tüm bu olan bitenin arasında çok iyi işler de var, sadece turizme yönelik hareketler de. Umalım ki Ege ve Akdeniz kıyılarının birbirinden özgü yaşam kültürüne sahip bu beldeleri içeriği sağlam sergi ve kültürel aktivitelerle kendi değerlerini koruyarak dönüşsün.