ABD’li yönetmen Wes Anderson’ın son filmi The French Dispatch’te görülen sanat eserlerini üreten sanatçılar titizliğiyle bilinen yönetmenle çalışmanın nasıl bir macera olduğunu anlattı. Filmde hapse düşen bir sanatçının hikayesinin anlatıldığı bölüm olan “The Concrete Masterpiece” için, Sandro Kopp’un liderlik ettiği, Sian Smith ve Edith Baudrand’dan oluşan üç kişilik bir sanatçı ekibi çalıştı.
Çılgın ve Yoğun Bir Çalışma Ortamı
Aynı zamanda 2004’ten bu yana aktris Tilda Swinton’ın partneri olan ve Arnet’e konuşan Kopp, “Wes benim işlerime bir süredir aşinaydı. 2012’de Lehmann Maupin’deki bir şovuma ev sahipliği yapmıştı ve arkadaştık. Daha önce filmler için de çalıştığımı biliyordu. Büyük bir Wes Anderson hayranıyım. Bu yüzden benimle çalışmak istediğini duyunca bu fırsata atladım. Çok çılgın ve yoğun bir çalışma ortamı vardı ama aynı zamanda çok yaratıcı ve ilham vericiydi” dedi.
Onlarca Eskiz
Kopp, “Wes ne istediğini tam olarak biliyordu. Her bir resim için onlarca eskiz çizdik. Filmdeki, ‘Simone Naked, Cell Block J Hobby Room’ adlı tablonun tam 9 versiyonunu çizdim” diye ekledi. Filmde, Benicio del Toro’nun canlandırdığı Moses Rosenthaler karakterinin erken dönem işlerini ise Smith çizdi.
“The French Dispatch”te yer alan sanat eserleri, Londra’daki 180 the Strand, Temple adresindeki “The French Dispatch Exhibition” başlığı altında sergilendi, sergi 14 Kasım’da sona erdi.