Açıklama
Kadınların Gücü
Bu sayının kapağına taşıdığımız Mart ayının ilk günü hayata veda eden 102 yaşındaki Iris Apfel’ın kendine özgü tavrı ve benzersiz stili, müze sergilerine ve Albert Maysles’ın yönettiği Iris adlı bir belgesele konu olmuştu.
“Ben güzel değilim, hiçbir zaman da olmayacağım, ama hiç önemli değil çünkü güzellikten çok daha iyi bir şeye sahibim; benim bir tarzım var” diyen Apfel 102 yaşına kadar kendini hayattan hiç geri çekmedi, hiç köşesine çekilmedi. Bir röportajında “Bence insanın herhangi bir yaşta emekliye ayrılması ölümden beter. Evet, insan yaşı rakamlardan oluşuyor ama sırf o rakamlar yüzünden bir şeyleri sonlandırmaya, durmaya gerek yok,” diyen Apfel’ın tüm dünyada tanınması 2005 yılında New York’ta açılan sergisiyle oldu. Metropolitan Museum of Art Costume Institute’ün düzenlediği Latince “Nadir Kuş” anlamına gelen Rara Avis başlıklı sergide Apfel’ın stili “hem çok zeki hem çok coşkulu hem de benzersiz ve kendine has” olarak tanıtılıyordu.
Rara Avis ya da Rare Bird, Massachusetts’ta The Peabody Essex Museum’da da gösterildi. Apfel’ın vefatının ardından Florida’da bulunan The Museum of Fashion & Lifestyle adlı müzede Apfel’a ithaf edilecek bir sergi açılacağı da konuşuluyor.
Apfel’ı sadece bir stil ikonu olarak tanımlamak çok doğru olmaz; onun esas ilham alınacak yönü ilerlemiş yaşına rağmen kendinden hiç vazgeçmeyen bir kadın olması. Bir şekilde hayata meydan okuması, kendini ifade etmenin yolunu kendine göre bulmuş olması, sergilere ve filmlere konu olması.
Bu sayıda yaklaşan 60. Venedik Bienali hakkında bir yazı, Türkiye Pavyonu sanatçısı Gülsün Karamustafa ile yapılan bir röportaj, yaklaşan seçimler öncesinde İBB’nin kültür sanat alanına yaptığı radikal katkıları ele alan bir yazı da bulacaksınız. Ekonomik krizin sanatçıları ve galericileri nasıl etkilediğini ele aldığımız kapsamlı bir dosya konusunun yanında en dikkat çeken sergilerle ilgili söyleşiler ve inceleme yazıları da var.
Dr. Öğr. Üyesi Fırat Arapoğlu’nun kaleme aldığı Fuara Alternatif Fuar başlıklı yazı da geçtiğimiz günlerde yapılan tüm galerilerin dayanışma içinde bir araya geldiği Ritz Carlton’da yapılan ArtShow adlı ticari etkinliği ve bu yeniliğin alternatif bir fuar olup olmadığını sorguluyor.
KÜNYE
İMTİYAZ SAHİBİ
ArtDog Istanbul Sanat Yatırımları A.Ş. adına
Boğaçhan Buğra Kaya & Şebnem Kırmacı
GENEL YAYIN YÖNETMENİ
Şebnem Kırmacı
YAYIN DANIŞMANI
Tahir Özyurtseven
YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ
Nazan Özcan
EDİTÖRLER
Ali Murat Ergül, Semra Dursun, Sibel Oral, Hatice Utkan Özden
REKLAM SATIŞ
İpek Peker (ipek@artdogistanbul.com)
İLETİŞİM ve PAZARLAMA
Ayşe Nur Ayan (aysenur@artdogistanbul.com)
DİJİTAL TASARIM
Büşra Kaplan
Burcu Ocak
Berke Cem Sönmez
BASILI DERGİ TASARIM
İlknur Filiz
HUKUK DANIŞMANI
Esra Akçay
MUHASEBE
Ecem Arslan
KATKIDA BULUNANLAR
Nazlı Berivan Ak, Melis Alphan, Fırat Arapoğlu, Melike Bayık, Murat Cem Baytok, Ebru Nihal Celkan, Şilan Çete, Aylin Elveren, Emre Eminoğlu, Ayça Güracar, Nazlı Gürlek Hodder, Bert Van Horck, Ali Kavas, Onur Kaya, Burçal Kavkeralp, Banu Öğüt, Selin Özavcı Tokçabalaban, Bahar Turkay, Aylin Çaylak Yegül, Cem Yegül, Didem Yeşilova, Didem Çaylak van Zuijlen, Dick van Zuijlen