Serpentine Galleries İklim Krizine duyarlı bir yapılaşmaya geçiyor, Obrist uçak kullanmayı azaltıyor

/

The Art Newspaper’da 3 Şubat’ta yayımlanan yazıda, ”Ekolojik buhranlar yaşadığımız dönemde, 2017’de ölen vizyoner sanatçı Gustav Metzger’i hatırlamalıyız. Metzger benim arkadaşımdı ve sanat dünyasını, insanları gezegenin yok olma tehdidine uyandırmaya çağırdı” gibi ifadeler kullandı Hans Ulrich Obrist. Metzger’ın bu uğurda yaptığı projeler arasında 4 Kasım 2015’te Serpentine’ın desteğiyle hayata geçirdiği ”Remember Nature” adlı küresel bir eylem çağrısı bulunuyor. Obrist bu sene, Metzger’ın ve Serpentine’ın 50. yılı anısına çevreci projeler geliştirmeye devam edeceklerini açıkladı.

Serpentine’ın bir sergi mekânı, sanatçılar ve fikirler için bir tesis, bir arşiv olduğunu ve katalizör olarak rolünü üstlendiğini söyleyen Obrist ”Ekoloji yaptığımız her şeyin merkezinde olacak” dedi.

Serpentine Galleries’in çok platformlu projesi ”General Ecology”, galerilerinin programlarına, altapı ve ağlarına çevresel ve ekolojik sorumluluğu ekliyor. Serpentine, bünyesine Lucia Pietroiusti dahil ederek ekoloji odaklı bir küratörü atayan ilk çağdaş sanat kurumu oldu. Galeri, Haziran ayında gerçekleşecek içinde bir sergi de barındıran ”Back to Earth” projesiyle, dünyanın dört bir yanından gelen sanatçıları, düşünürleri, tasarımcıları ve mimarları, iklim durumuna odaklanan çalışmalar üretmeye davet ediyor.

İlginizi çekebilir:  Are Projects ve Art Elsewhere'den Açık Çağrı

‘‘Slow Programming’’ ile müzenin veya bir serginin geleneksel sınırlarının ötesine geçen uzun süreli projeleri hayata geçiriyor. Bu bağlamda, sanatsal çalışmalar, parklarda, Londra dışındaki bölgelerde, uluslararası boyutta ise internet üzerinden ve ”Back to Earth” katılımcılarının ve projelerinin kararlaştırdığı yerlerde sergilenecek.

Sanat yapıtlarının nakliyatının ekolojik etkilerini göz önünde bulunduran ve sürdürülebilir sergileme şekilleri için yeni uygulamalar geliştirmeye çalışan Serpentine, çözümün, sanatçıları öneriler sunmaya davet etmek olabileceğini düşünüyor.

Obrist, Serpentine’ın geleceğinin sanatçıların rehberliğinde şekillenmesi gerektiğinin altını çiziyor.

Sanat kurumlarının, coğrafyaları, fikirleri ve yaşam tarzlarını birbiriyle buluşturmak için bir araç olabileceğini belirten Obrist, sürdürülebilir sistemlere yönelik nitelikli ilerlemenin ancak sistemik ve organizasyonel bir değişiklik yoluyla yapılabileceğini söylüyor.

  • Serpentine çevreye duyarlı değişimlere adım atarken, Obrist’te sanatçılardan öğrendiği doğrultuda kendi hayatında belli başlı değişimler yapacağını belirtti.
  • Obrist uçak kullanmaktan ciddi anlamda kaçınmaya çalışacağını ve farklı coğrafyalarda yaşayan insanlarla başka şekillerde iletişim kurmaya çabalayacağını açıkladı.
  • Attığı emaillerin sayısını azaltarak enerji israfını azaltabileceğini öğrendiğini ve bunu uygulamaya çalışacağını söyledi.
Previous Story

İsteyen herkes kitabını yayınlatabilir mi?

Next Story

Art Basel Hong Kong 2020 İptal Edildi

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.