Baksı Müzesi’nde Chus Martinez küratörlüğünde açılan “Emanet” sergisi izleyiciyi “emanet” kavramının tezahürlerini keşfetmeye davet ediyor. “Senelerce kimseyle paylaşmadan sanat yaptım, kimseler bir söz söylesin istemedim,” diyen Vuslat Doğan Sabancı ile sanat pratiğini konuştuk.
- Galiba hepimiz yaş aldığımızda dönüp köklerimize bakıyoruz. Sizde de öyle mi oldu? Malum serginin ismi “Emanet” ve bu isim anneannenizin size verdiği bir kolyeden geliyor aslında…
Şimdi sizin bu sorunuzla gözümde canlandı; köklerle çalışma deyince ilk defa fark ettim. Bundan on, on beş sene evvel köklerle çalışmaya başlamıştım ama kökleri ‘formlarda’ arıyordum. O bireyselleşme süreciyle ilgili bir şeydi. Öyle bir sürecim oldu yani.
Bu şekilde gerçekten o coğrafyaya gidip aile tarihi, coğrafyanın tarihi, tarihle o köklere girmeye çalışıyordum…Bence biriktiriyordum zaman içinde. Ama bu sergi teklifiyle ve hazırlık sürecinde hepsi bir araya geldiler. Galiba…
*Söyleşinin tamamını ArtDog Istanbul’un son sayısından okuyabilirsiniz.
“YAZ” Sayısı
Kapak görseli: Alper Aydın, Hayatın Kaynağı, İleri dönüştürülmüş plastik, polyester reçine, demir, obsidyen, 700x260x100cm, 2023, Fotoğraf: Serkan Kır