1976’da ölen sanatçı Lowry, Kuzey İngiltere’nin sanayi bölgelerindeki işçi sınıfı yaşamını tasvir etmesiyle tanındı. Tablolarında genellikle Pendlebury, Greater Manchester’ı (40 yıldan fazla bir süre yaşadığı ve çalıştığı yer) ve çevresindeki Salford’u resmetti. Ayrıca Lowry, Ekim ayına kadar Granary Gallery’de eserlerinden oluşan bir serginin düzenlendiği Northumberland, Berwick-upon-Tweed’e sık sık gelen bir ziyaretçiydi.
Kuzey Batı İngiltere’nin sanayi bölgelerindeki yaşam sahneleriyle ilgilenen Lowry, kendine özgü üslubuyla ve en çok, insan figürleriyle dolu kentsel manzaralarını eserlerine taşıdı. Resimlerinden biri, son seksen yılda çok az değişmiş olan Bridge Street’e ait. Şehrin değişmeyen silüetinin de yardımıyla şehirdeki insanlarla bu tablo yeniden canlandırıldı.
Bu yeniden canlandırma, orada bir işletmesi olan Jonathan Macfarlane’in fikriydi. Kendisi şöyle dedi: “Herkes harika vakit geçirdi ve harika bir toplumsal etkinlik oldu.” Bay Macfarlane, “Pek çok insan tıpkı 1938 tarihli tablodaki insanlar gibi giyinmek için çaba sarf etti,” dedi.
“Çok sayıda köpeğimiz vardı, çok büyük bir başarıydı. Bu bir topluluğun biraz ilhamla neler yapabileceğini gösteriyor.”
Katılan 100 kadar kişi arasında Ian Leech de vardı: “Duvarımda asılı bir Lowry baskısı vardı ve bu onun tablolarından birinde yer almak için harika bir şans gibi görünüyordu.”
Öğrenci Jack Brodie ise şunları ekledi: “Tarih okuyorum, bu yüzden bu tarihi tablonun nasıl yeniden yaratılacağını görmek gerçekten ilgimi çekti.”
Maltings Trust’ın görsel sanatlar müdürü James Lowther şunları söyledi: “Berwick’in en ikonik eserlerinden birini yeniden yaratmaya çalışmak harika bir fikir. Katılan herkese çok teşekkürler.”