İstanbul Kültür Sanat Vakfı tarafından düzenlenen İstanbul Bienali, 2017’den bu yana her bienalle birlikte kalıcı bir eseri kamusal alana kazandırma geleneğini sürdürüyor. İstanbul Bienali ile Koç Holding, Ayşe Erkmen’in Haliç kıyısında sergilenen “Haliç Haliç’te” isimli eserini 17. İstanbul Bienali kapsamında şehre armağan ettiklerini duyurdu.
Günün farklı anlarında farklı ışıkları yansıtan ve Haliç’in karakteristik formuna odaklanan eser, Haliç’in üzerine akşamüstleri yansıyan ve altın renkli güneşle birleşince “altın boynuz” olarak anılan simgesine atıfta bulunuyor. Eser Balat Hastanesi ile Balat Vapur İskelesi arasında yer alan Akşemsettin Parkı’nda sergileniyor.
Bir Gemiyi Andırıyor
Erkmen, “Haliç Haliç’te” eserini, “Yabancı dillerde ‘Golden Horn/Altın Boynuz’ olarak bilinen Haliç’in ilginç biçimi benim için bir gemiyi andırıyor, bir gondolu veya tuhaf biçimli bir kayığı, hatta bir dumanı… Baktıkça akla tuhaf düşünceler getiren bu hareketli ve esrarengiz form, Haliç’in üzerine akşamüstleri yansıyan altın renkli güneşle birleşince altın boynuz adını almış deniyor. Bu şekil aslında bir kontur, bir dış çizgi. Ben bu çizginin içini doldurup bir yer, bir alan oluşturup, bunu Haliç’te konumlandırmak istedim” sözleriyle anlatıyor.
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç konuyla ilgili olarak, “Haliç Haliç’te’ isimli bu eserle birlikte Bienal’in sanat dünyasına ve İstanbul’a getirdiği canlılığın, şehirde bıraktığı ilham veren izlerin kalıcı hale gelmesini temenni ediyoruz” diye konuştu.
Ugo Rondinone ve Monster Chetwynd’den Eserler
İstanbul Bienali’nin otuzuncu yaşını kutladığı 2017 yılında, Koç Holding’in desteğiyle uluslararası tanınan sanatçı Ugo Rondinone’nin “Buradan Nereye Gidiyoruz?” başlıklı neon heykeli, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yolu üzerindeki Mustafa Kemal Kültür Merkezi’ne yerleştirilmişti. 2019’da ise Monster Chetwynd’in, “Gorgon’un Oyun Alanı” adlı işi, Maçka Sanat Parkı’nda çocukların içinde oyun oynayabildiği bir açık hava yerleştirmesi olarak kente kazandırılmıştı.