Galerist, Ayça Telgeren’in ”Tenden Daha Yakın” başlıklı dördüncü kişisel sergisine 10 Ocak tarihinden itibaren ev sahipliği yapacak. Elâ Atakan’ın küratörlüğünü yaptığı sergi, sanatçının kurguladığı düş dünyası ile birlikte gerçek ve gündelik bir yaklaşıma sahip. Beton heykel, tuval üzeri akrilik boya, kağıt kesim, video gibi farklı tekniklerde eserlerin yer aldığı sergide, her unsur birbiriyle temas ediyor.
Sergi, ”temas” kavramı üzerinden kurgulanıyor. Sanatçı uzun yıllardır çalıştığı kağıt kesim tekniğiyle, aile fotoğraflarından bedensiz olarak kadrajladığı, birbirini tutan elleri yeniden okumaya alıyor. Tende artık görünmez olmuş temas anlarını düşünmeye davet ederek, bizi bu şefkatli dokunuşun yitişi ile sonsuzluğu arasında bir yerlerde bırakıyor. Bu dokunuşlardan sadece birini, kendi saçı ile kumaşa işleyerek, bu teması sonsuzlukla bütünleştiriyor.
Kadim uygarlıklarda bir anımsatma yöntemi olarak kullanılan düğümler ve kadınların dilsizleştirildiği kültürlerde kendilerini ifade ettikleri örgüler de sergide önemli bir yer tutuyor. Sanatçı, saç örgülerini kelimesiz çağrılar, duyurular, davetler, kovalamalar olarak ifade ediyor. Kağıttan tek tek kesilerek bedenlenmiş örgüler ve soyut çizgiler; sanatçının rüya dünyasından somut dünyaya, hayali yaratıklarından bedenlenmiş heykellerine geçişini anlatıyor.
Telgeren’in üretiminin farklı bir aşaması olarak karşımıza çıkan, işaret eden, birbirine değen, iç içe geçen, sınırları belirsiz bedenlerden oluşan beton heykellerinde sanatçı, sarılandan çok onun yokluğunu, tenden ziyade tenhalığı anımsatıyor. Sanatçı, sadece birbirine temas eden heykeller yaratmıyor, üstlerinde kendi dokunuşunun kalıntısını da bırakıyor.