Sarkis, Arter’de 4 Mayıs’ta kapılarını açacak “SONSUZ” adlı kişisel sergisinde, kurumun koleksiyonunda yer alan, farklı mecralar kullanarak ürettiği yapıtlarından seçtiklerini birbirleriyle ilk kez buluşturuyor.
1980’li yıllardan başlayıp sanatçının 2015 yılında Venedik Bienali Türkiye Pavyonu için gerçekleştirdiği “Respiro” isimli yerleştirmesinin Arter Koleksiyonu’na bağışladığı neon ve aynalarını da içine alan sergi, Sarkis’in üretiminde geniş bir zaman dilimini kapsıyor.
Küratörlüğünü Emre Baykal’ın üstlendiği sergi, ısıtma, yakma, kamuflaj, bellek, iz bırakma, atölye ve ev gibi sanatçının eserlerine sıklıkla eşlik eden kavram ve temaların yanı sıra ışık, renk, müzik gibi farklı unsurların pratiğinde oynadığı önemli rolün de altını çiziyor.
Sergiye Özel Üretilen İki Eser
Serginin giriş bölümünde “SONSUZ” için özel olarak ürettiği iki yeni eser de ilk kez izleyiciyle buluşuyor. Sarkis’in sergi yapımında çalışan ekip üyelerinden duvara bırakmalarını istediği siyah parmak izlerinin politik çalkantılar, doğal afetler ve acı kayıplarla yüklü bir döneme ilişkin çağrışımları, onun hemen yanında her an harekete hazır gibi duran tekerlekli iskemlenin beyaz tüyleriyle hafifliyor.
Sergi, Pazartesi hariç her gün açık olan Arter’in 2. katında Salı-Pazar günleri 11:00-19:00, Perşembe günleri ise 11:00-20:00 saatleri arasında ziyaret edilebiliyor. Arter’in güncel programlarına ilişkin detaylı bilgiye www.arter.org.tr adresinden ulaşmak mümkün.