Arter, süregiden sergilerinin yanı sıra Eylül ayını iki sergiyle karşılıyor. Maaria Wirkkala’nın 2007 yılında 52. Venedik Bienali bağlamında ilk kez sergilediği ve Arter Koleksiyonu’na dahil edilen yerleştirmesi “Karaya Çıkmak Yasaktır”, Arter’in 1. kat galerisinde; Yasemin Özcan’ın erken tarihli yapıtlarını yeni üretimleriyle bir araya getiren “Islak Zemin” başlıklı sergi ise Arter’in giriş kat galerisinde 19 Eylül itibariyle görülebilecek.
Maaria Wirkkala: Karaya Çıkmak Yasaktır
Maaria Wirkkala’nın 2007 yılında 52. Venedik Bienali’nde sergilenen ve aynı yıl Arter Koleksiyonu’na dahil edilen Karaya Çıkmak Yasaktır başlıklı yerleştirmesi, İstanbul’da ilk kez 19 Eylül –23 Şubat tarihleri arasında Arter’in 1. kat galerisinde izleyiciyle buluşacak. Küratörlüğünü Nilüfer Şaşmazer’in üstlendiği ve yerleştirmeyle aynı adı taşıyan sergi, kendisine eşlik eden Arter Yakın Plan yayını aracılığıyla, çocukluğunu anavatanı Finlandiya’nın güneyindeki Helsinki ve kuzeyindeki Laponya ile İtalya’nın Venedik kenti arasında geçiren ve bu coğrafyaların daimi bir değişkenlik içinde olan su, hava ve ışık gibi unsurlarını üretiminin merkezinde konumlandıran sanatçının pratiğine derinlikli bir bakış sunacak.
Yasemin Özcan’dan “Islak Zemin”
19 Eylül –6 Nisan tarihleri arasında Arter’in giriş kat galerisinde düzenlenecek Islak Zemin başlıklı sergi, pratiğinde seramik, fotoğraf, metin, video, ses ve performans gibi farklı mecra ve malzemelere yer veren Yasemin Özcan’ın daha erken tarihli yapıtlarıyla bu sergi için ürettiği yeni eserlerini Eda Berkmen küratörlüğünde bir araya getiriyor. İnsanın toprakla, hatırlamanın dille, otobiyografinin kurguyla ilişkisi üzerinden nesiller arası aktarım, göç ve kimlik inşası gibi konulara odaklanan sergiye, Berkmen’in sanatçıyla gerçekleştirdiği kapsamlı söyleşinin yanı sıra Kaya Genç, Evrim Kaya ve Işın Önol’un kaleme aldıkları metinlere yer veren bir de kitap eşlik edecek.
Sonbaharı iki yeni sergiyle karşılayan Arter’de, Ömer Koç Koleksiyonu’ndan seçilen eserlerle oluşturulan, Arter’in ilk özel koleksiyon sergisi “Farz Et Ki Sen Yoksun”; Şakir Gökçebağ’ın farklı zaman aralıklarında ürettiği yerleştirme, heykel ve fotoğraflarından oluşan “Göründüğü Gibi” başlıklı kişisel sergisi ve Jackie Matisse’in uçurtmalarına tüm göz alıcılıklarıyla bütünlüklü bir bakış sunan “Uçurtma Zamanı” başlıklı sergileri devam ediyor.