Tereddüt Ettiğin Yer sergisi gözeneklilik ve geçirgenlik izleğinde ilerlerken; manzara, beden ve farklı varoluşsal haller arasındaki geçirgen sınırları irdeliyor. Ekin Kano, işlerinde zeminle kurulan fiziksel ilişkiden ilham alırken geçirgenliğin hem fiziksel hem de metaforik boyutlarını inceliyor.
Serginin metnini kaleme alan Ezgi Hamzaçebi Kano’nun işleriyle Michel Serres’in “gözenekli oluş” (porous becoming) felsefi arasında ilişki kuruyor. Gözenekli oluş; disiplinlere, düşüncelere ve mekân-zamanlara sınırlar dayatmayı reddederek, keyfi kategoriler üzerinden konuşmayı durdurmaksınız, kanallar boyunca geçişlere olanak tanımak anlamına gelir. Bu tür bir geçirgenlik ise verimsiz bir kaosa düşmek yerine yeni bağlantılar kurar ve düşünsel figürler aracılığıyla yeni yollar bulmak için özgürlük sağlar.
Benzer geçirgen sınırlar Kano’nun işlerinde de görülür. Bireyin “kendi” deneyimi ile süregelen evren arasında bir temas alanı yaratır; diğer bilgi biçimlerine, duygulara, dokulara ve yaşamın atmosferlerine dokunur. Ekin Kano’nun Tereddüt Ettiğin Yer sergisi, 11 Ocak 2025’e dek Art On İstanbul Piyalepaşa’da görülebilir.