Consular diptych of Manlius Boethius 487 CE, reused in c. 7th–mid-8th century ivory, tempera Brescia, Museo di Santa Giulia, inv. MR 5769 © Archivio Fotografico Civici Musei di Brescia – Photo Fotostudio Rapuzzi

Fondazione Prada’dan Yeni Sergi

/

Fondazione Prada, 17 Kasım’dan itibaren Milano’daki lokasyonunda Anna Anguissola ve Denise La Monica ile birlikte Salvatore Settis küratörlüğünde düzenlenen “Recycling Beauty” sergisini gerçekleştirecek.

Uluslararası müzelerden 50’den fazla sanat eserinin yer aldığı “Recycling Beauty”, Orta Çağ’dan Barok döneme kadar antik sonrası bağlamlarda Yunan ve Roma nesnelerinin ve heykellerinin yeniden kullanımı temasını araştırıyor. Sergi 27 Şubat 2023 tarihine kadar devam edecek.

Lion Attacking a Horse, 4th century BCE, pentelic marble Rome, Musei Capitolini, Palazzo dei Conservatori, inv. S 1366 Archivio Fotografico dei Musei Capitolini © Roma, Sovrintendenza Capitolina ai Beni Culturali

Serginin tasarımı ise Rem Koolhaas/OMA tarafından gerçekleştiriliyor. Sergi 2015 yılından bu yana Fondazione Prada tarafından yürütülen bir araştırmanın parçası. Bu çerçevede daha önce “Serial Classic” ve “Portable Classic” adlı sergiler düzenlendi. Bu iki serginin küratörlüğü de Settis tarafından üstlenildi. Tasarımı da yine Rem Koolhaas/OMA tarafından yapıldı.

İlginizi çekebilir:  Baksı Müzesi’nden İki Yeni Sergi

Fondazione Prada tarafından yürütülen araştırmanın temelinde, klasiği sadece geçmişin bir mirası olarak değil bugünü ve geleceği de etkileme gücüne sahip hayati bir unsur olarak düşünme ihtiyacı yatıyor.

Drawing after the Farnese Cup, c.1400–1450, Iran, probably Herat, carbon ink on paper, inscription ascribed to “Muhammad Khayyam”. Diez A fol. 72, p. 3, no. 2. Berlin, Staatsbibliothek zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Orientabteilung © Staatsbibliothek zu Berlin – PK, Orientabteilung, Diez

Settis, antik mirasın, özellikle de Greko-Romen mirasın çağdaş dünyadaki kültürlerin çeşitliliğine erişim sağlayan bir anahtar olduğunu belirtiyor. Sergi, antik bir eserin harabeler arasında terkedilmiş olma hali ile yeniden kullanım yoluyla değerinin etkinleştirildiği an arasındaki sınıra dikkat çekmeyi amaçlıyor.

Fondazione Prada’nın “The Podium” ve “The Cisterna” adlı binalarına yayılan sergide Musée du Louvre, Kunsthistorisches Museum, Ny Carlsberg Glyptotek, Musei Capitolini, Musei Vaticani, Galleria Borghese, Gallerie degli Uffizi ve Museo Archeologico Nazionale gibi önemli kurumlardan eserler buluşuyor.

Nicolas Cordier, The Gypsy Girl, 1607–1612 reuse of a statue of the beginning of the 1st century CE,pentelic marble (tunic), bigio antico marble and bigio morato marble (mantle), bronze (head, right hand, feet) Rome, Galleria Borghese, inv. CCLXIII Courtesy of Galleria Borghese, photo Luciano Romano
Previous Story

Gustav Klimt ve İlham Kaynakları

Next Story

13. Boğaziçi Zirvesi

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.

Verified by MonsterInsights