Fikret Mualla, Karşı Sahne, Kağıt üzerine guaj, 54 x 64 cm.

“Yüzler ve Gizler”

//

Türkiye’nin önde gelen sanatçılarından oluşan Av. Ulaş Değirmenci Koleksiyonu’ndan özel bir seçki, 16 Kasım-10 Şubat tarihleri arasında CerModern’de sanatseverlerle buluşuyor. “Yüzler ve Gizler” başlıklı serginin küratörlüğünü Dilek Karaaziz Şener üstleniyor.

Modern ve çağdaş sanat eserlerini bir araya getiren resim koleksiyon seçkisinde, sanatçılar Abidin Dino, Adnan Turani, Alaettin Aksoy, Avni Arbaş, Burhan Doğançay, Burhan Uygur, Cihat Burak, Devrim Erbil, Eren Eyüboğlu, Ergin İnan, Fahrelnissa Zeid, Fikret Mualla, Hakan Gürsoytrak, İbrahim Balaban, Komet, Mehmet Güleryüz, Mevlut Akyıldız, Mustafa Ata, Naile Akıncı, Nedim Günsur, Neş’e Erdok, Neşet Günal, Nuri Abaç, Nuri İyem, Nurullah Berk, Orhan Peker, Oya Zaim Katoğlu, Ömer Kaleşi, Ömer Uluç, Özdemir altan, Selma Gürbüz, Şadan Bezeyiş, Şükriye Dikmen, Turan Erol, Turgut Zaim ve Yüksel Arslan’ın eserleri yer alıyor.

Mehmet Güleryüz, Ya O Ya Ben, 2009, Tuval üzerine yağlıboya, 162 x 130 cm.

Koleksiyon Nuri İyem ile Başladı

Türkiye resminin köşe taşlarını oluşturan önemli sanatçıların eserlerinin seçilmesi Av. Ulaş Değirmenci koleksiyonunun en önemli özelliklerinden biri. Koleksiyonun hikayesi, Değirmenci’nin ilk satın aldığı Nuri İyem resimleriyle başlıyor ve Neş’e Erdok resimlerine karşı duyduğu özel ilgiyle birlikte sanatçının farklı dönemlerinden önemli yapıtları koleksiyonuna eklemesiyle devam ediyor. Pandemi sürecinde genç koleksiyoner Değirmenci’nin odağı Fikret Mualla’nın yurtiçinde ve yurtdışında özel koleksiyonlarda bulunan resimlerinin peşine düşmek ve dünyanın önde gelen müzayedelerindeki eserlerinin izini sürmek oluyor. Koleksiyoner, çok kıymetli Mualla eserlerini koleksiyonuna kazandırıyor.

Neş’e Erdok, “Eylülde Gölköy”, 1990/93, Tuval üzerine yağlıboya, 135 x 160 cm.

Av. Değirmenci; koleksiyonu ve sergiye dair; “Sergilenmekte olan resimler, yıllardır büyük bir heyecan, tutku ve özenle oluşturmaya çalıştığım ve halen de genişlemeye devam eden koleksiyonumdan seçilen örneklerden oluşuyor. Bu serüvende, her bir resmin koleksiyona kazandırılmasına yaşadığım mutluluğu, resimleri bugün izleyicinin beğeni ve eleştirisine sunarak bir kez daha pekiştiriyorum. Dekoratif amaçlı resim alımından koleksiyon bilinciyle resim toplamaya evrilen bu sürecin başlarındayken, koleksiyonun bu denli genişleyebileceğini ve sergilenebilecek düzeye erişebileceğini hayal dahi edemezdim” diyor.

İlginizi çekebilir:  Kraliçe ve Sanat

“Yazıdan Önce Resim Vardı”

“‘Yazıdan önce resim vardı’ cümlesinin beni cesaretlendirmesiyle ve figüratif resmin üzerimde bıraktığı güçlü etkiyle bugünlere gelen koleksiyonum, umarım aynı tutku ve heyecanla genişlemeye devam eder” diye ekliyor. Küratör Dilek Karaaziz Şener ise “Serginin Yüzler ve Gizler adıyla gerçekleşmesi, hem koleksiyoncunun hikâyesine hem de her resmin kendi içinde sakladığı yüzlerin ve gizlerin satır aralarına doğru izleyiciyi, öykülerin tümüne, umutlara, keşiflere, olaylara, yüzlere, izlere ve belki de kendi öykülerine karşın beklentilerine yakınlaştıracaktır” yorumunu yapıyor.

Eren Eyüboğlu, Pazar Yeri, 1983, Tuval üzerine yağlıboya, 73 x 118 cm.

Av. Ulaş Değirmenci Hakkında

19 Ocak 1986’da İzmir’de doğan Av. Ulaş Değirmenci’nin çocukluğu İzmir, Bursa ve Balıkesir’de geçti. Bandırma Anadolu Lisesi’nden 2004 yılında mezun olarak aynı yıl Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ne giren Değirmenci, üniversiteden 2008 yılında mezun oldu. Daja sonra İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku Yüksek Lisans eğitimine başladı ve aynı zamanda avukatlık stajını tamamladı. Halen Ankara’da avukatlık yapıyor.

Turan Erol, Veranda, 1995, Tuval üzerine yağlıboya, 100 x 81 cm.
Previous Story

“Geleneği/Geleceği Dokumak” Muse Contemporary’de

Next Story

Türkiye Pavyonu Projesi Belirleniyor

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.