Murat Akagündüz, İz Serisi, 2019, Triptik - Kağıt üzerine grafit kalem, Her biri: 102 x 72 cm.

“Yeryüzü Bedenim”

/

Galeri Nev İstanbul, Murat Akagündüz’ün galeri mekanındaki ilk kişisel sergisi “Yeryüzü Bedenim”/ My Body, My Earth”ü sanatseverlerle buluşturuyor. Son dönem işlerinin bir araya geldiği sergide, sanatçının tuval ve kağıt üzerine gerçekleştirdiği kompozisyonları, bedeni ve zihninin yüzeyle kurduğu ilişkinin sınırlarını keşfetme arzusunu yansıtıyor.

8 Nisan’a kadar devam edecek sergiye, Sinan Eren Erk’in sanatçının pratiği üzerine aldığı notlardan oluşan metin eşlik ediyor.

Murat Akagündüz, Traces Series / İz Serisi, 2023, Kağıt üzerine grafit kalem, 72 x 102 cm.

Akagündüz’ün yıllar içinde giderek temsilden uzaklaşan, grafit kalemle gerçekleştirdiği desenler, akışkan ve geçişken formlarla kendi içlerinde ve birbirleriyle ilişki kurarak yeni kurgular yaratıyor. Sanatçı, malzemeyle olan temasını, insan-doğa ilişkisini kendi bedeni ve düşünceleri üzerinden deneyimleyerek fiziksel olanla zihinsel olanın arasında gerçekliğini arayan bir tavırla sürdürürken; bu bağlamda zihin akışının izleri bedenden tuvalin veya kağıdın yüzeyine, yüzeyden boşluğa yayılıyor. Kendini diğer imgelerle bağlantılanabilecek farklı olasılıklara bırakıyor.

Bedenleşen Coğrafya

Akagündüz, Yeryüzü Bedenim sergisini bedenleşen coğrafyanın, üstünde, altında ya da içinde; görünen, görünmeyen veya sadece ima edilen, çoğu zaman rasyonel ama bazen hayali; hayranlık, tiksinti, şefkat ya da acıma uyandırabilecek değişimleri etrafında kurguluyor. Bu tanımlama aynı zamanda doğaya ve insana dair tüm yaraları, uyumsuzlukları, hayatta kalma çabaları ve iyileşme süreçlerini göz önüne seren bir bakışın sanatçının pratiğindeki yansımaları anlamına geliyor.

İlginizi çekebilir:  İşgal Altındaki İstanbul
Murat Akagündüz, Traces Series / İz Serisi, 2023, Tuvale marufle kağıt üzerine grafit kalem, 200 x 150 cm

Bulundukları yüzeyin desenini ‘taklit eden’, sanatçının temsile müdahalesiyle onun bir yorumuna dönüşen bu ‘form bedenlerin’ en belirleyici özelliği, belki de boşlukla kurdukları kendine has ilişkide gizli. Denizler ve karalar, yeryüzü ve yeraltı, gökyüzü, gezegen ve hatta uzayla kurulan çok yönlü anlam ilişkisine benzer şekilde, sanatçının coğrafyası da boşluğun kabulüyle temellenen bir karaktere sahip.

Akagündüz’ün ‘izleyiciye ifadenin kimliğini, tektonik ve sismik bir görselliğin temelinde yükselen ve artık ‘yeryüzüleşen’ psikojeolojik anlatıyı sunduğu’ “Yeryüzü Bedenim” sergisini, Galeri Nev İstanbul’da Salı-Cumartesi günleri arasında 11.00 – 18.30 saatlerinde ziyaret etmek mümkün.

Previous Story

Renklerle Dans

Next Story

Phillips Hong Kong’dan Açılış Müzayedesi

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.