Venedik Bienali’nin en dikkat çeken pavyonları arasında İngiltere, ABD ve Fransa göze çarpıyor. Sanatçı Sonia Boyce’un beş Afrika kökenli kadın müzisyenin acapella şarkılar söylediği multimedya yerleştirmesinin görülebildiği Birleşik Krallık pavyonu bienalin en iyi ulusal katılım dalında Altın Aslan Ödülü’nü aldı.
Boyce aynı zamanda bienal tarihinde İngiltere’yi temsil eden ilk Afrika kökenli kadın sanatçı oldu. Bienalin en büyük ödülünü kazanan Boyce’un yerleştirmesi “Feeling Her Way” için vokal yapan sanatçılar Poppy Ajudha, Jacqui Dankworth, Sofia Jernberg, Tanita Tikaram ve Errollyn Wallen oldu.
“Özgürlük Nasıl Bir Duygu?”
Video, müzik, heykel ve kolaj sanatını buluşturan “Feeling Her Way”in müzikleri İngiliz müzik grubu Beatles’ın “Abbey Road” albümünü kaydettiği stüdyoda seslendirildi. Boyce videodaki performansların, “Özgürlük, Afrika kökenli bir kadın olarak nasıl bir duygu?” sorusundan doğduğunu söyledi. Pavyonun küratörlüğünü ise Emma Ridgway üstlendi.
Yine bienal tarihinde ABD’yi temsil eden ilk Afrika kökenli kadın sanatçı olan Simone Leigh de “Brick House” adlı devasa heykeliyle Altın Ayı’ya layık görüldü. Arsenale’deki sergi alanında ziyaretçileri karşılayan bronz heykel 5 metre uzunluğunda. Sanatçı, Afrikalı bir kadını temsil eden heykelin gözlerini, kimliğinin belirsiz kalması ve belirli bir siyahi grupla bağlantısının kurulmaması için silik bir şekilde tasarlamış. ABD pavyonunun küratörlüğünü Jill Medvedow ve Eva Respini üstleniyor.
Odağında Cezayir Sineması
Fransa pavyonunun Cezayir kökenli Fransız sanatçısı Zineb Sedira da bienalin öne çıkan sanatçıları arasında. Mansiyon ödülünü alan pavyonda, Sedira’nın otobiyografik özellikler taşıyan eserleri, bir göçmen çocuğu olarak Paris’te yaşadıklarından izler taşıyor. Yasmina Reggad, Sam Bardaouil ve Till Fellrath’ın küratörlüğünü üstlendiği “Dreams Have No Titles” başlıklı sinematografik enstalasyon 1960 ve 1970’li yılların Cezayir sinemasına ve Fransa, İtalya film endüstrileri ile olan ilişkilerine odaklanıyor.