"Perched” 53/9, Osmanlı İznik Çini, 17. Yüzyıl başları (SHM 14979)(arkada)

“Ütopyadan Sonra: Kuşlar”

/

Sadberk Hanım Müzesi, cam sanatçısı Felekşan Onar’ın yazar ve küratör Arie Amaya-Akkermans’la çokdisiplinli bir işbirliği içinde hazırladığı kişisel sergisi “Ütopyadan Sonra: Kuşlar”ı ziyaretçilerle buluşturmaya devam ediyor.

Heykel, tiyatro, film, arkeoloji ve saha araştırması alanlarına uzanan proje, müzenin ilk çağdaş sanat girişimi olurken, 17. İstanbul Bienali’nin paralel etkinliklerinden biri olan sergi üç ana bileşen etrafında kurgulanıyor: Müzenin koleksiyonundan seçilen, Bronz Çağı’ndan Osmanlı dünyasına uzanan, eserlerle diyalog içinde yeni bir cam heykeller serisi; çağdaş bir tiyatro oyunu ve bir sergi monografisi.

Ütopyadan Sonra: Kuşlar, Sadberk Hanım Müzesi (2022).

“Ütopyadan Sonra: Kuşlar” Felekşan Onar’ın sergiyle aynı ismi taşıyan son dönem çalışması. Eserler geleneksel cam yapımında kuşların diline geri dönen, kalıpla şekillendirme ve alçı kalıba üfleme tekniklerini kullanan ve bölgede Geç Tunç Çağı’na kadar uzanan binlerce yıllık cam yapım pratiğine atıfta bulunan bir heykel serisi olarak dikkat çekiyor.

Oyunun Ana Kahramanı Kuşlar

Sergi, tanımlı bir zaman veya mekâna sahip olmaksızın ilk defa M.Ö. 414 yılında anlatılan bir hikâyeyi dile getiriyor. Amaya-Akkermans tarafından Aristofanes’in Kuşlar’ına nazire olarak kaleme alınan dramatik bir piyesin ana kahramanı olan kuşlar, arkeolojik eserlerin teşhir edildiği vitrinlerin içinde, arkeoloji ile çok zamanlılık, derin geçmişin anlamı ve insanların bu anlamı nasıl şekillendirdiğini sorgulayan bir dizi karmaşık sohbet başlatıyorlar.

İlginizi çekebilir:  Koronavirüse Sanatla Direnmek
Janiform Sişe (SHM-009288), Odysseus, “Perched” 53/99.

Oyundaki koro, Yunan alfabesiyle yazılan, çok tanınmayan bir Türkçe diyalekt olan Karamanlıca popüler türkülerden parçalardan oluşuyor ve Karamanlıların Anadolu’daki yurtlarını ve ardından yerlerinden edilmelerini ele alıyor. “Ütopyadan Sonra: Kuşlar”, ütopyaların günümüzde nasıl olanaklı olabileceği sorusu etrafında görüşler ve teorik düşünceye yer açıyor.

Sergi Monografisi

Hem Türkçe hem de İngilizce olarak erişilebilen sergi monografisi ise müzedeki küratörlük sürecinin kapsamlı arşiv belgelerini, oyun metnini ve çağdaş sanat, klasik dünya, modern arkeoloji ile edebiyat teorisinin kesişimi üzerine giriş niteliğinde metinleri içeriyor.

“Ütopyadan Sonra: Kuşlar” sergisi Sadberk Hanım Müzesi’nde 28 Şubat 2023’e kadar görülebilecek.

Previous Story

Marina Abramović İki Sergiyle İngiltere’de

Next Story

“Dudak Payı”

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.