Eş zamanlı video sergileri Senkron‘un 15-30 Nisan arasında gerçekleşen ikinci edisyonuna Odeabank O’Art, Özge Topçu’nun mekana özgü dijital yerleştirmesi “Hazne/Chamber” ile katılıyor. Eser suyun hafızasından ilham alıyor. Çevrimiçi serginin küratörlüğünü Begüm Güney üstleniyor.
Eser, İstanbul’da yer alan kutsal bir mekanın temelinde, mekanın mimari planının bir uzantısı olarak derine inen, suyun toplandığı ve dağıtıldığı bir sarnıç alanında gerçek fotoğraf çekimleriyle, zahiri olarak üretilmiş bir heykeli birleştiriyor.
Su Moleküllerinin Ses Frekansları
Hazne, kelimenin kökeninin de verdiği ilhamla, suyun hafızasını bir hazine olarak kabul ediyor. Eser, sanatçının önceki işlerinde sıklıkla yer alan, üst boyutlu geometrik formların ve bu formların iz düşümlerinin görsellerini mimariyle etkileşime geçirmesinin yanında bu sefer daha mikro bir elementin, suyun ve su moleküllerinin ses frekanslarıyla oluşturdukları cymatic motiflerini de hacimlendirerek yüksek boyut geometrisindeki heykellere dönüştürüyor.
20 Yüzlü Yapı
Su molekülünün üçgen yapısının (H2O) kapalı bir form oluşturmasıyla oluşan 20 yüzlü (ikozahedron) yapısı ve bu yapının izdüşümleri ile farklı açıdan görünen halleriyle mekanla ve seyircinin deneyimiyle etkileşime geçen sanal bir yerleştirme gerçekleştiriliyor. Ikozahedron (20 Yüzlü) aynı zamanda Platon katılarında, suyun sembolü olarak kabul ediliyor.
Ses tasarımında, sudan ilham alınarak melodi oluşturan el yapımı çanlar ile mekandan kaydedilen organik sesler kombine edilirken; ses tasarımı, Omni Ferah Feza tarafından gerçekleştiriliyor.