Salgında bir İlham Kaynağı: Barok Ressam Artemisia Gentileschi

//

Londra’da bulunan National Gallery uzun süredir beklenen Artemisia Gentileschi sergisini hayata geçirdi. Covid-19’un getirdiği kaos ortamında açılan sergi, sanatçının inatçı ve boyun eğmeyen kişiliğine atıfta bulunuyor. Galerinin yöneticisi Gabriele Finaldi, online yapılan basın toplantısında Artemisia’nın güçlüklerin üstesinden gelme becerisinin  geçirdiğimiz zor zamanlarda topluma örnek olabileceğinin altını çizdi.

Kadın Sanatçıya İthaf Edilen İlk Büyük Sergi

3 Ekim’de açılıp 24 Ocak 2021’e kadar sürecek olan Artemisia, sanat kurumunun 196 yıllık tarihinde kadın bir sanatçıya ithaf ettiği ilk büyük sergi olacak. Serginin başlangıç tarihi ilk olarak Nisan olarak planlanmış fakat pandeminin güçlenmesiyle ileri bir tarihe atılması gerekmişti. Atemisia’nın hayat hikayesi “güçlü irade ve yetenekleri kullanarak zorlukların üstesinden gelme üzerine kurluu… Sergiyi hazırlarken biz de bundan etkilendik.” diyor Finaldi. “Umarım insanlar gelip sergiyi görür ve böylece Covid krizinin üstesinden gelebileceğimizi hissedebilirler.”

Zorlu Bir Yaşam

Charles I. Ozario’nun mahkeme ressamından eğitim gören Roma doğumlu Gentileschi (1593-1654 ) zorlu bir yaşam sürdü. Genç yaşlarında başka bir sanatçı tarafından tecavüz edilen ve işkence gören sanatçı Floransa’ya taşındı ve mutsuz bir evlilik yaptı.

İlginizi çekebilir:  Türk-Avrupa Arkeoloji Günleri

İki Aşığın Mektupları da Sergide

Küratör Letizia Treves, Artemisia’nın döneminin en başarılı kadın sanatçısı olarak kendini ispatladığını belirtiyor. Artemisia aşkı evlilik dışı bir ilişkide, Francesco Maria Maringhi’te buldu. İki aşığın Floransa’da bulunan özel mektupları da sergide yer aldığını not düşelim.

Serginin en dikkat çekici işleri arasında 2014’te gün yüzüne çıkan Mary Magdalene in Ecstasy (1620-25) ve Judith beheading Holofernes (1612-13 ve 1613-14). Eserlerin tümü belirgin bir kadın bakış açısı ortaya koyuyor. Artemisia’nın resimleri “çok dürüst ve cesur” görüntüler sergiliyor diyor Treves, iki kadının güçlü bir erkeği öldürmek için el ele verdiği resim bunun bir örneği.

Asırlarca unutulduktan sonra 20. yüzyılda yeniden keşvedilen Gentileschi “şu anki zamanımıza fazlasıyla uyuyor” diyor Finaldi. Treves ise Artemisia’nın keşfedilecek daha fazla eseri olduğuna neredeyse emin.

Joanna Moorhead imzalı   “National Gallery hopes Artemisia exhibition will inspire public to ‘get through the Covid crisis” başlıklı yazı The Art Newspaper’dan çevrildi. 

Previous Story

Ahşap Traversler ve Paslı Demirlerden Mekana Özel Yerleştirme: Murat Cem Baytok’un “STILLSTAND” Adlı İşi CERMODERN’de

Next Story

Kumbaracı50 İçin “Duvarda İzin Olsun”

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.