Alican Leblebici, ‘Ringin Ortasında’ sergisinde ringin unutulmaz temsilcisi, efsanevi boksör ve aktivist Muhammed Ali’nin politik ve sosyal etkisini odağına alarak ringi ve ringin ifade ettiği alanı günümüz gözünden yeniden şekillendiriyor. Ringin sosyal ve politik anlamlarını keşfetmeye çağıran sergi, Muhammed Ali’nin yaşadığı dönemin sosyo-politik iklimini belirleyen ırkçılık, ötekilik, savaş ve siyasal şiddet gibi olguların yerel ve günümüz dünya meselelerinde hâlen güncelliğini koruduğunu vurguluyor. Küçük yaşlarından beri boks sporuna ilgi duyan ve güç nesnesinin temsili olarak boks eldiveni resimleri yapan Alican Leblebici için ring sadece bir spor alanı değil aynı zamanda sosyal ve politik bir simge, güç̧, mücadele, adalet, eşitlik, strateji ve direniş gibi kavramların görünür olduğu bir arena olarak konumlanıyor.
Sanatçıya göre; ring, toplumdaki güç dengelerini, mücadele eden taraflar arasındaki sosyal, politik veya ideolojik farklılıkları temsil ediyor. Sanatçı ringin, egemenlik, otorite ve kontrolün sembolü olarak okunabildiğini söylüyor.
‘Ringin Ortasında’ sergisi Muhammed Ali’nin politik mesaj ve eylemlerini, dönemin sosyal ve politik meseleleriyle bağlantılı olarak günümüzle ilişkisini, güncel olaylar ve tarihsel figürlerle nasıl etkileşime girebileceğini gösteriyor. Muhammed Ali’nin boks ringlerindeki başarılarının yanı sıra, politik ve sosyal arenadaki etkisine odaklanıyor. Leblebici, Ali’nin sivil haklar hareketine yaptığı katkıları, Vietnam Savaşı’na karşı duruşu ve dini inançlarını, şok duygusu yaratan aşırı gerçekçi resimler, neon semboller ve pop-art esintileri ile gözler önüne seriyor. Sergide, Ali’nin sözleri ve eylemleri, dönemin sosyal ve politik meseleleriyle örülü bir anlatıyla işleniyor.