Resmin İç Yapısına Dönüş

/

Cansen Ercan, kompozisyonlarında yer alan hikayesel ve tematik unsurları kendine saklayarak izleyicilere özgür bir deneyim alanı sunuyor. Sanatçının peyzaj, portre ve figürlü kompozisyon çalışmalarının yer aldığı sergide, gri tonları ön plana çıkıyor. Ercan, nesneyi görmezden gelmek yerine kurduğu düzene dahil ediyor. 

“Bir ressamın gözlemlerini biriktirme biçimi diğerlerinden farklıdır; ayıklayarak, ekleyerek, çoğaltarak, yeniden düzenleyerek biriktirir ve bir malzeme haline getirir. Bu birikim resimsel, plastik unsurların çevrelediği yüzey üzerinde resim halini alır. Bütün hesaplaşmam bahsettiğim bu resimsellik içinde ortaya koyduğum problemlerde ve o problemleri çözerken sunduğum önermelerdedir. Bu anlamda malzeme dile hizmet eder. Plastik değerlerin dışında edebiyata, şiire temel oluşturabilecek unsurları benim işlerimde aramak yanlış olur. Tercihim, izleyiciyle resmin kendi elemanları ve plastik değerler üzerinden ilişki kurulmasından yanadır,” ibareleriyle resme yaklaşımını anlatıyor sanatçı. 

İlginizi çekebilir:  "Obscura Lucida"

Sergi, 24 Mart – 21 Nisan 2020 tarihleri arasında Evin Sanat Galerisi’nde. 

Previous Story

Avrupa’daki Müzelerin Korona Virüsü ile İmtihanı

Next Story

‘Akış/Flux’ Sergisi Mart Ayında Konferanslar Düzenliyor

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.

Verified by MonsterInsights