Beyoğlu’ndaki Versus Art Project, sanatçı Sibel Horada’nın “Kesinti ve Akış” adlı kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Sergi 11 Aralık tarihine kadar ziyaret edilebilecek. “Kesinti ve Akış”ta Horada’nın geçmiş çalışmalarından beri süre gelen kentsel, arkeolojik ve ekolojik kültürler arasında ilişki kurma pratiği kendini gösteriyor.
Mekanın, Şehrin Hafızası
Güncel çalışmaları bellek ve hafıza üzerine sorgulamalarına farklı bir boyut katan sanatçının sergisinin başlıca referans noktalarını Taksim, inşaat, ulusal kimlik, hafıza, su yolları, meydanlar ve yıkımlar oluşturuyor. Sanatçının üretimlerinde, “Mekânın hafızasını tutmak mümkün mü? Peki ya bir şehrin hafızasını?” soruları yanıt buluyor.
Kısa Filmden Besleniyor
Sergide yer alan işler, sanatçının 2020 yılında tamamladığı “Suyun Taksimi, Taksim’in Suyu” adlı kısa filmden besleniyor. Taksim Meydanı’nın geçmişini taşımanın, geleceğini ise tahayyül etmenin güçlüğünden yola çıkan çalışma, mekanla hemhal olmanın ve birlikte düşünmenin yollarını araştırıyor.
Sergideki, Duran Suda Alan Açmak (2021) adlı yerleştirme ise Taksim Meydanı’ndaki tıkanıklıklara ve akışkanlaşma olasılıklarına odaklanıyor. Valide (2021) adlı yerleştirme de Valide Sultan Bendi’nde çekilmiş görüntüleri içeriyor. Suyun Şekillendirdiği (2021) ve “Ebruli Anıt’’ (2019- ) serisini serginin öne çıkan diğer eserleri arasında sıralamak mümkün.