Kemal Seyhan, 2022, video görüntüsü

Pi Artworks’ten Yeni Sergi

/

Pi Artworks İstanbul sanatçı Kemal Seyhan’ı galerideki dördüncü kişisel sergisi “FUTUREGARDEN”a ev sahipliği yapıyor. Sergide Kemal Seyhan renk alanı, soyutlama ve pür maddesellik arasında konumlanan, geçtiğimiz on yılın öncesi döneme ait, kendine özgü siyah ve gri resimlerini izleyiciye sunuyor.

Çift kavramı ve tekil olmayanın resimde ortaya çıkma potansiyeli etrafında mekana özgü bir müdahale olarak tasarlanan sergide, galerinin fiziksel alanı resim, nesne ve mekan arasındaki ayrımı bulanıklaştıran yerleştirmeyle bir başlangıç noktasına dönüşüyor.

Hikanenin Başlangıç Noktası: Viyana

Hikayenin başladığı adres olan Mariahilfe, Viyana şehir merkezinin güneybatı sınırı olan altıncı bölgedeki Schadekgasse 6: Galerici ve küratör Amer Abbas’ın daha önce açtığı sanat galerisiyle aynı bloktaki Abbas’a ait FUTUREGARDEN isimli cafe. Esterházypark’a bakan pencerelerden İkinci Dünya Savaşı’nın zirvesinde milliyetçilik anıtı olarak inşa edilmiş yedi kuleden biri, kötü şöhretli Flakturm (uçaksavar kulesi) görünür. 1991’de, kavramsal sanatçı Lawrance Weiner’ın geçici enstalasyon olarak kulenin tepesine yerleştirdiği “Zerschmettert in Stücke (im Frieden der Nacht) / Smashed to Pieces (In the Still of the Night)” yazılı beton yapı, kuleye yeni bir mimari anlam kazandırır; milliyetçilik sembolü olan kule savaş karşıtı bir anıta dönüşmüştür.

İlginizi çekebilir:  "Dirimart Presents IX" The Stay Warehouse Alaçatı'da
Kemal Seyhan “FUTUREGARDEN” sergi afişi. Instagram / @piartworks

Bu görsel atmosfer içinde, kariyerinin başlangıcı 1993’te şehrin en eski kiliselerinden Michaelkirche’teki grup sergisine uzanan Kemal Seyhan’ı on yıldan uzun bir süredir mesai harcadığı bir dizi eskiz üzerine çalışırken buluruz. Ardından, şehrin görsel tarihiyle diyaloğa girmenin bir yolu olarak, aynaya benzer nesneler ve resim yüzeylerinin bitişmeleri/örtüşmeleri üzerine çalışır. Buradan ilerleyerek, Seyhan yaşanılan kırılgan ‘şimdi’nin kaygılarını tarif eden, kendine has bir yola girer. 

Zaman Bilgisini Gizliyor

İstanbul’da yaşayan sanatçı, Viyana’da ürettiği FUTUREGARDEN eskizlerinden bu yana, resim sanatının amacını salt tarihsel bir biçim değil, maddi ve zamansal bir emek olarak yorumlamayı sürdürüyor.

Öte yandan Seyhan, geçmiş yıllara ait renkli işlerinin zaman bilgisini tuvalleri gri ve siyahla kaplayarak gizliyor, yüzeyde gerçek zamanın derinliğini ortaya koyacak bir patina yaratıyor -Resimlerde içten dışa doğru kazı yapılmış, geriye sadece önceki katmanlardan belirsiz izler bulunan net bir boşluk kalmıştır – Böylece ortaya çıkan resimler ilişkisel bir çerçevede düzenlenerek aralarındaki ve fiziksel mekandaki boşluklar izleyiciye Seyhan’ın resimlerinin de kalıcı olarak planlanmadığını işaret ediyor.

“FUTUREGARDEN” sergisini 23 Nisan tarihine kadar Piyalepaşa İstanbul’daki Pi Artworks’te ziyaret etmek mümkün.

Previous Story

İki Sanatçının Kısa Filmlerle Sohbeti

Next Story

Düzensizlik İçinde Bir Estetik Arayış

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.