Art Basel’in yeni Paris fuarı Paris+ çerçevesinde Jardin des Tuileries ve Musée National Eugene-Delacroix’da açık hava heykel sergisi düzenlendi. La Suite de l’Histoire adlı sergi Jardin de Tuileries’de 23 Ekim’e kadar, Musée National Eugene-Delacroix’da ise 24 Ekim’e kadar açık kaldı.
Fuarın kamusal sanat programı Sites çerçevesinde gerçekleştirilen serginin küratörlüğünü Annabelle Teneze üstlendi. Ayrıca Sites kapsamında Alicja Kwade’in enstalasyonu Place Vendôme’da, Omar Fast’ın kişisel sergisi ise Chapelle des Petits-Augustins des Beaux-Arts de Paris’de ziyaretçilerle buluştu.
Les Abattoirs, Musée Frac Occitanie Toulouse’un direktörü olan Teneze’in düzenlediği sergide Niki de Saint Phalle, Otobong Nkanga, Zuzanna Czebatul, Delphine Coindet, Nina Beier, Kim Farkas, Alicia Penalba, Roméo Mivekannin, Christoph Weber, Robert Montgomery, Thaddeus Mosley, Ugo Schiavi, Stijn Ank, Judith Hopf ve Franz West’in aralarında olduğu isimlerin 20 heykeli yer aldı.
Serginin dikkat çekenleri arasında Fransız mimar Odile Decq’in 2022’de ürettiği “The Green Pavilion!” işi yer aldı. Rönesans döneminde ilk kez üretilen modern seraları anımsatan eser, çelik, cam ve alüminyumdan üretildi. Avusturyalı sanatçı Franz West ise 1992 tarihli heykeli Lemurenköpfe (Lemur Heads) ile güzellik ve çirkinlik fikirlerini tartışmaya açıyor. Sanatçı West Lemurenköpfe serisine 1987’de başlamış, ilk heykeller 1992’de Documenta IX’de sergilenmişti.
The Art Newspaper’ın haberine göre, Fransız sanatçı Delphine Coindet’in son on yıldır en sevdiği materyallerden olan kenevir halat kullanarak ürettiği “Cordes” de serginin göze çarpanları arasında. Sergideki Niki de Saint Phalle’in 1992 tarihli heykeli “Blue Obelisk with Flowers”, sanatçının 1990’lı yıllarda dünyayı saran AIDS salgını üzerine ürettiği bir eser olarak biliniyor.
Romeo Mivekannin’in Tuileries’de izleyiciyle buluşan 2022 tarihli işi “Les Noces”, Veronese’in The Wedding at Cana eserinin gerçek boyutlu bir uyarlaması. Fildişi Sahilleri doğumlu olan ve Fransa ve Benin’de çalışan sanatçı, eseriyle kendi yaşam hikayesinin yorumunu ortaya koyuyor. Danimarkalı tasarımcı Nina Beier yerde yatan dört mermer aslan heykelinden oluşan 2022 tarihli işi “Guardians” ile Carlos Cruz-Diez ise 2018 tarihli sekiz metrelik üçgen sütun “Colonne Chromointerférente” ile izleyiciyle buluşuyor.
Nijeryalı görsel sanatçı ve performans sanatçısı Otobong Nkanga’nın 2017’de ürettiği tarihli “Anchored Glow” eseri de serginin öne çıkan diğer eserleri arasında. Nijerya ve Belçika’da çalışmalarını sürdüren sanatçı, toprak kavramını, ‘mekan’ın tarihsel yapısını ve doğal kaynaklara atfedilen değeri sorguluyor.