Mexico City’nin Polanco bölgesinde bulunan üç katlı bir otopark, pandemi koşullarının etkisiyle ‘Museo Autoservicio‘ ismini alarak sergilere ev sahipliği yapan bir sanat mekanına dönüştü. Museo Autoservicio’da düzenlenen “Objects In the Mirror Are Closer Than They Appear” adlı sergi geçtiğimiz kasım-aralık aylarında ziyaretçilerini ağırladı.
20’den fazla çağdaş sanatçının 30’un üzerinde eserinin sergilendiği etkinliğe katılan ziyaretçiler eserleri arabalarından inmeden inceledi. Daniel Garza’nın küratörlüğünü üstlendiği sergide videodan LED enstalasyonlara ve heykele kadar farklı medyumlarda işler sanatseverlerle buluştu.
Sosyal Mesafeye Yeni Bir Soluk
2020 yılı, ‘sergi mekanı’ konseptine yaratıcı bakış açıları geliştirmek zorunda bırakmıştı. Sosyal mesafeye yeni bir soluk getiren sergi, araçların eser başında bekleme sürelerine göre ortalama 20 ila 30 dakikada gezilebildi. Ziyaretçiler araçtan inmedikleri sürece, eserlerin yakınına park ederek işleri inceleyebildi.
Projenin pandeminin başlarında popüler olan arabalı konser ve dans etkinliklerinden ilham aldığı açıklanırken, kültüre erişimin bir ihtiyaç olduğunun da altı çizildi.
Arabası Olmayanlara Araç Verildi
Sergideki görevliler trafiğin düzgün akması için ziyaretçilere yardımcı olup onları yönlendirdi. Hyperallergic.com’un haberine göre arabası olmayan ziyaretçilere ise sergiyi gezebilmeleri için araç temin edildi.
Öne çıkan noktalardan biri sergileme mekanının eserler üzerindeki etkisi oldu. Sofía Taboas’nın “C ualquier Abertura Filtrada, Giratorio” (2019) isimli cam heykelinden örnek verilerek, otoparkın ışıklandırmasının eser üzerinde yarattığı etkiye değinilirken, eserin önünden araçla geçip, aracın aynalarından arkada kalan eseri incelemenin de farklı bir algı yarattığı belirtildi.
Mekanla ‘Uyumlu’ Eserler Dikkat Çekti
Sergide, Jorge Méndez Blake’in “Haiku para estacionamiento” (2020) işi örneğinde olduğu gibi, araba kültürü ve otomobil endüstrisiyle ilişkili işler de yer aldı. İşlerin çoğunluğu ise çevresel atıklara dikkat çekti.