İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın (İKSV) koordinasyonunda düzenlenen Venedik Bienali 60. Uluslararası Sanat Sergisi’ndeki Türkiye Pavyonu, sanatçı Gülsün Karamustafa’yı Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli adlı eseriyle ağırlıyor. Sergiye sanatçının 60’lardan günümüze uzanan külliyatına yeni perspektifler kazandıran 12 yazarlı bir yayın da eşlik ediyor. Eserle aynı adı taşıyan Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli yayını, uluslararası okurlara yönelik İngilizce baskısının yanında Türkçe olarak da yayımlandı.
Editörlüğünü Melis Cankara, grafik tasarımını Esen Karol üstlendiği sergiyi tamamlayan yayın, dört parçadan oluşuyor. Biri Venedik projesine, diğeri sanatçının önceki üretimlerine odaklanan iki ayrı kitapta, aralarında katlanmış bir afiş ve tüm bu parçaları bir arada tutan bir bant bulunuyor.
Katkıda Bulunanlar
Yayına Ezgi Alkan, Ersin Altın, Sevince Bayrak, Melis Cankara, Hasan Cem Çal, Alev Erkmen, Furkan Keçeli, Gökhan Kodalak, Aren Kurtgözü, Emre Özgüder, Waseem Ahmad Siddiqui ve İpek Yürekli metinleriyle katkıda bulunuyor.
Türkçe ve İngilizce olmak üzere iki edisyonu bulunan kitabın Türkçesi İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından, İngilizcesi İKSV ve Mousse Publishing ortaklığında yayımlandı. Kitap, Minoa Pera ve Minoa Akaretler’den alınabiliyor. Kitabın İngilizce edisyonuna, bienalin açılışıyla birlikte, La Biennale kitapçılarından, Mousse web sitesinden ve Mousse dağıtımcılarından ulaşılabiliyor.
Sosyopolitik ve Kültürel Meseleler
Gülsün Karamustafa Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli eserinde 50 yılı aşkın süredir olduğu üzere yine güncel sosyopolitik ve kültürel meseleleri odağına alıyor. Sanatçı, dünyanın farklı coğrafyalarındaki yıkıcı savaşlar, depremler ve çevre felaketleri karşısında, içinde bulunduğumuz suskunluk ve çözümsüzlük hâlinin insanlarda yarattığı boşluk, oyukluk ve kırıklık hissini özel bir enstalasyonla mekâna taşıyor.
Venedik Bienali 60. Uluslararası Sanat Sergisi’ndeki Türkiye Pavyonu hakkında ayrıntılı bilgi için turkiyepavilion24.iksv.org/ adresi ziyaret edilebilir.