Nadjib Ben Ali’nin kişisel sergisi 30 Ocak’ta T H E P I L L®’in Paris galerisinde açılıyor.
NO PARTY başlıklı sergideki eserler; video oyunları, futbol maçları, hip-hop videoları ve B-Movie slasher’larının estetiklerini birleştirerek çağdaş trajediyi resmeden bir koleksiyon sunuyor. Sergi, sanatçının daha önce keşfettiği temaları yeniden işlediği yeni çalışmalara yer veriyor.
Dijital Manipülasyon ve Evrensel Temalar
Nadjib Ben Ali, görüntülerini dijital ortamda seçip manipüle ederek eserlerine hayat veriyor. Bilgisayar ve akıllı telefon ekranlarını birer araç olarak kullanan sanatçı, fotografik imgeleri, ışıltılı ve kromatik uç noktalarına kadar zorlayarak yeniden tasarlıyor. Bu dijital imgeler, Ben Ali’nin resimleri için ilham kaynağı oluşturuyor. Futbolcuların yüzleri, korku filmlerinin atmosferine ve futbolun dramatik anlarına referanslarla birleşiyor.
Sanatçı, resimlerinde trajedi, dramatik arketipler ve 21. yüzyıldaki görsel ifadeler arasındaki kesişimi inceliyor. Futbolcular, B-movie figürleri ve popüler kültürün karşı-kültürel öğeleri arasındaki sınırları sorgulayan Ben Ali, kültürel kategorilerin hiyerarşisini kırarak evrensel bir dramaturji inşa ediyor.
Jean Charles Vergne’den Makale
Sergiye eşlik eden Jean Charles Vergne imzalı makalede, Ben Ali’nin çalışmalarının sanat tarihindeki yerinden bahsediliyor. Vergne, sanatçının eserlerinde, Géricault’nun Medusa’nın Salı (1818) ve Manet’nin Ölü Adam (1864) gibi klasik resimlerinden izler bulurken, aynı zamanda popüler kültürün etkilerini de vurguluyor. Makale, sanatçının, “düşük kültür” ile “yüksek kültür” arasındaki ince çizgiyi nasıl manipüle ettiğini ortaya koyuyor.
Nadjib Ben Ali kimdir?
1994 doğumlu olan Nadjib Ben Ali, 2019 yılında École Supérieure d’Art et Design de Saint-Etienne’den onur derecesiyle mezun oldu. Los Angeles’taki The Cabin (2023) ve Orléans’daki Le POCTB (2022) gibi kişisel sergileriyle tanınan sanatçı, eserlerini Fransa’daki önemli müze ve galerilerde sergilemeye devam ediyor.
Ben Ali’nin sanatındaki dramatik yoğunluk ve çağdaş trajedi anlayışı, 21. yüzyılın karmaşık duygusal yapısını resmediyor ve izleyiciyi hem görsel hem de duygusal bir yolculuğa çıkarıyor.
NO PARTY başlıklı sergi, 30 Ocak – 1 Mart 2025 tarihleri arasında galerinin Paris’teki yeni adresinde görülebilir.