Paris’teki Fondation Louis Vuitton, Fransız empresyonist ressam Claude Monet ile ABD’li sanatçı Joan Mitchell’ın eserlerinin sergilendiği “Monet-Mitchell” sergisini ziyaretçilerle buluşturuyor. 27 Şubat’a kadar devam edecek olan sergi, sekiz galeriye yayılırken, seçki iki ustanın 60’ı aşkın eserini bir araya getiriyor.
Farklı dönemlerden iki sanatçının işlerini buluşturan ve eserleri arasında ‘benzersiz’ bir diyalog yaratan serginin küratörlüğünü Suzanne Pagé üstleniyor.
Eserleri arasında görsel ve tematik paralellikler görülebilen sanatçıların, seçkideki işlerinde manzaraya ve doğaya verdikleri kişisel tepkilerin tuvale yansımasını görmek mümkün. Ziyaretçilerin Monet’nin “Nymphéas” (1917–19) işi ile Mitchell’in “River” (1987) eserini yan yana görmesine imkan tanıyan sergide; Mitchell’in sanat hayatı kronolojik şekilde ele alınıyor. Seçki, sanatçının 1950’li yıllardaki soyut işleri ile başlıyor.
“Monet-Mitchell” sergisinin dikkat çeken eserleri arasında Monet’nin “Agapanthus triptych” (1915-1926), “Nymphéas, reflets de saule” (1916-19), Nymphéas, harmonie et bleu” (1914-17) işleri ile Mitchell’ın “Two Pianos” (1980), “No Room at the End” (1977) ve 1983-84 yıllarında ürettiği “La Grande Vallée” adlı serisi yer alıyor.
ArtNews’in haberine göre, özellikle Monet’nin mor rengi kullanışına hayranlık duyan Mitchell, “Edrita Fried” (1981) eserinde Monet’nin ‘Nilüfer çiçekleri’nde kullandığı mavi-mor tonları kullanarak ustaya saygılarını sunuyor. İki sanatçı arasında üretim mekanı söz konusu olduğunda da ortaklıklar var. Monet, eserlerine de konu olan Giverny’de üretirken; Fransa’ya yerleşen Mitchell de 1968’de Vétheuil’e yerleşerek, Monet’nin 1878-1881 yıllarında yaşadığı evin yakınlarında üretti.
“Monet-Mitchell” sergisi Marmottan Monet müzesi iş birliğiyle hayata geçiriliyor.