Eserler arasında Buda heykelleri, kadın, erkek ve hayvan figürleri, takılar, madalyonlar, dini ritüellerde kullanılan su kapları ve hatta bir Budist yapısı olan Stupa’nın modeli de yer alıyor. Müze sergide toprak altından kısa süre önce çıkarılmış olan bazı heykellerin de sergilendiğine dikkat çekiyor. Bu eserlerin daha önce hiçbir yerde sergilenmediği belirtiliyor.
Müzenin direktörü Max Hollein konuyla ilgili olarak, “Tüm bu eserleri ilk kez ziyarete açmanın ayrıcalığını yaşıyoruz” dedi. The Met’in Güney ve Güneydoğu Asya sanatı küratörlerinden John Guy ise serginin uzun süredir planlandığını ancak Kovid-19 salgını nedeniyle ertelendiğini söyledi. Müze sergideki tüm eserleri toplamak için Hindistan’ın altı farklı eyaletiyle görüşmeler yürüttü.
En Önemli Ağaç Maha Bodhi
Andhra Pradesh, Bihar, Maharashtra, Tamil Nadu, Telangana, Uttar Pradesh ve West Bengal eyaletlerinden eser ödünç alan müze, bu objelerin serginin yarısından fazlasını oluşturduğunu açıkladı. Mint Lounge’ın haberine göre Budizm’de ağacın öneminden de bahseden Guy, Budist sanatında en önemli ağacın “Maha Bodhi” olduğunu belirtiyor. Buda’nın bu ağacın altında ruhsal bir uyanış yaşadığı ifade ediliyor. Guy ağaçların özellikle Hindistan’ın güneyindeki Budist sanatı uygulamalarında daha çok kullanıldığına dikkat çekiyor.