Japonya’nın önde gelen fotoğraf festivallerinden Kyotographie Uluslararası Fotoğraf Festivali‘nin 7.’si 19 Eylül- 18 Ekim tarihleri arasında gerçekleşecek.
Yıllardır, Kyotographie, eleştirmenlerce beğenilen sanatçılardan, genç sanatçılara kadar hem yerel hem de uluslararası fotoğrafçıların çalışmalarını, tarihi miras alanları ve Japonya’nın eski başkentine dağılmış mekanlarda sergiliyor.
Yerel Halkın Desteğini Aldı
Geçtiğimiz Nisan ayında yapılması planlanan Kyotographie Uluslararası Fotoğraf Festivali Covid-19 sebebiyle, eylül ayına ertelenmişti. Ancak yapılan bu değişiklik, festival için önceden planlanan mekanlarda değişikliğe sebep oldu. Bunun sonucunda festival, bazı özel işletme alanlarında ve halka açık noktalarda yapılmaya başlandı. Bunun sonucunda yerel topluluk tarafından tamamen bağımlı ve desteklenen bir sanat etkinliği oldu.
Dünyayı Değiştirmeyi Temsil Eden Tema
Kyotographie Festivali, “Vision”(Vizyon) temasına odaklanan 13’ten fazla sergiyle Kyoto çevresindeki ikonik mekanlarda gösterilecek.
Festival, vizyon temasını şu şekilde açıklıyor: “Dünyayı değiştirmek için önce ‘vizyonumuzu’ değiştirmeliyiz. Sonuçta, dünya kolektif bilincimiz tarafından yaratılmıştır. Dünyanın sorunlarını, nesiller boyu kötü yönetim ve kaçınmanın kümülatif bir etkisi olarak algıladığımızda, geçmişimizin ve gelecekteki eylemlerimizin sorumluluğunu üstlenerek dünyayı değiştirebiliriz.”
Festivalin Kalıcı Bir Mekanı Olacak
Festival, 2011 Tohoku depremi ve tsunaminin ardından Tokyo’dan Kyoto’ya taşınan ikili Lucille Reyboz ve Yusuke Nakanishi tarafından düzenleniyor. Japon hükümetine ve Tokyo yerel yetkililerine ihanet edildiğini düşünen ikili, Kyoto’ya yerleşti ve Kansai bölgesindeki bir fotoğraf festivali olarak Kyotographie’ye öncülük etti.
Etkinlikte yapılan bir diğer önemli değişiklik ise Kyotographie’nin artık ilk kalıcı mekanı olan Delta’da, Demachi Masugata alışveriş pasajının sadece birkaç blok ötesinde bulunan bir kafe, galeri ve otele sahip olması.
Vücut ve Çevre Arasında Bağlantı
Kyotographie 2020’de fotoğrafta gösterilen yerleşik isimlerden biri olan Mari Katayama, tıbbi bir durum nedeniyle dokuz yaşında kestiği bacaklarının yerine kumaşlar kullanarak dikkat çekiyor. Katayama çalışmalarında, uzuvları yerine el yapımı nesneler ve kumaşlar kullanıyor. Bu şekilde, izleyiciyi tek bir canlı organizma olarak vücut ve çevre arasında bağlantı kurmaya davet ediyor. Eleştirmenlere göre Katayama, fotoğrafın ve sanatın, Shimadai Gallery Kyoto’daki bu sergide sınırlarını zorluyor.
Kaynak: Metropolis Japan
Yazar: PAUL MCINNES
Tarih: 25.09.2020
Orijinal Başlık: Kyotographie: Illuminating a City with Photography