Hüseyin Aksoy, Gün doğumundan gün batımına tüm topraklar, 2022, C-print fotoğraf.

Kuşların Uğrak Yerleri

/

Sanatçı Hüseyin Aksoy’un ‘‘Kuşların Uğrak Yerleri’’ adlı kişisel sergisi 19 Ekim – 23 Kasım tarihleri
arasında Ferda Art Platform’da ziyaretçilerle buluşuyor. Sergide bir manzaraya bakışımız ve bu manzaraya nereden baktığımız, bugünkü Orta Doğu sınırlarını belirleyen İngiliz ajan ve arkeolog Gertrude Bell’in arşivi üzerinden yeniden anlamlandırılıyor.

Sanatçı, sergide farklı disiplinlerde ürettiği eserleri ile kültürel tahribat kavramını, bu kavramın temsiliyetine dayalı tarihsel anlatılarını ve sömürgecilik söyleminin anlatı inşasını ele alıyor.

İlginizi çekebilir:  Resmin İç Yapısına Dönüş
Hüseyin Aksoy, A Review on Mesopotamian Houses series, 2022, kağıt üzerine alman ceviz boyası ve toz pigment karışımı, 100 x 100 cm.

Hayali Coğrafyalar

Gertrude Bell’in hikayesinde ilgilendiği konu olarak yaşadığı bölgenin sınırlarına dikkat çeken Aksoy, bu bağlamda ‘hayali coğrafyalar’a bakarak kültürlerarası ilişkiler, mülksüzleştirilmiş topraklar ve bu toprakların arkeoloji meselesi üzerine eğiliyor. Sergide resim, video, kolaj ve yerleştirme gibi disiplinlerde oluşan işler kurmaca dil içerisinde yeniden bir kurgu yaratmaya çalışıyor.

Hüseyin Aksoy, A Review on Mesopotamian Houses series, 2022, kağıt üzerine alman ceviz boyası ve toz pigment karışımı, 42×30 cm

‘‘Kuşların Uğrak Yerleri’’ sergisi, 23 Kasım tarihine kadar Pazar ve Pazartesi günleri hariç, 11.00-19.00 saatleri arasında Ferda Art Platform’da ziyaret edilebilir.

Previous Story

Piksel. | O’Art

Next Story

“Saraydan Kız Kaçırma”

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.