Sayna Soleimanpour, sergide otoportreleriyle dikkat çekiyor.

“Kesişme VII” 13 Mayıs’ta Kapılarını Açıyor

/

X-ist’in genç yetenekleri bir araya getirdiği keşif serisi Kesişme, yedinci edisyonunu 13 Mayıs – 2 Temmuz tarihleri arasında izleyiciyle buluşturuyor. “Kesişme VI”, Büşra Çeğil, Pelda Aytaş, Sayna Soleimanpour’un sergiye özel hazırladıkları eserlerini bir araya getiriyor.

x-ist’in galeri mekanında, sosyolojik ve psikanalitik öğeler aracılığıyla üretim yapan Büşra Çeğil’ın nesneleri deforme ederek duygular üzerine bağlar kurduğu eserleri izleyiciyle buluşuyor. Sanatçı, Ankara Garı patlamasını konu alarak duyuların yönlendirmesiyle hatırlama biçimlerini yeniden düşünmeye odaklandığı eseri “Yas” ve Hasankeyf üzerinden bulanıklaşan bir medeniyetin okumasını ve yerinden edilme sürecini irdeleyen “Sular Yükseldiğinde” ile “Kesişme VII” serisinde yer alıyor.

Büşra Çeğıl sergilenen eserlerinden.

İğne ve ipliği kadınlığın tarihi ve kimliğini sorgulama aracı olarak kullanan Pelda Aytaş, “Kesişme VII”te yer alan eserlerinde kadınların arzunun nesnesi olmaktan ziyade öznesi olabilmesinin mümkünlüğü konusunu araştırıyor. Çalışmalarında kadın bedeninin besleyici statüsüyle konumlandırıldığı kutsal itibar ile teşhir edilen kadın bedenine duyulan korkunun karşısında duran sanatçı, kadının kendi bedeni içinde keşfe çıkmasının ve zevk almasının gerekliliğini izleyiciden bağımsız kurguluyor.

“Kesişme VII”de Pelda Aytaş’ın işleri izleyiciyle buluşuyor.

Sayna Soleimanpour, kendisi için bir ifade dili haline gelen otoportreleriyle sergide yer alıyor. Çoğunlukla halisünasyonlarından aldığı ilhamla üretim yapan sanatçı, bedeni ve kimliği üzerinden bilinç ve uyanış konularını irdeliyor. Soilemanpour’un x-ist’te izleyiciyle buluşan eserleri çocukluk çağlarından itibaren beyne kodlanan toplumsal normları konu aldığı ‘Life is Plastic’ serisi ile rüyalarından esinlenerek kompoze ettiği ‘Naturemorte’ serisinden bir seçki sunuyor.

İlginizi çekebilir:  Atlama Taşları

Büşra Çeğil (İstanbul,1988)

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Heykel Bölümü’nden mezun olan sanatçı Altes Spital Residence (2021) ve Piksel Yeni Medya Sanatçı Programı’na (2020) katıldı. Müze Gazhane’de Paralaks(2022), Kasa Galeri’de Bir Hatırlama Deneyimi (2022), Akbank 39. Günümüz Sanatçıları Ödülü Sergisi (2021), Base (2017) gibi grup sergilerine katılan sanatçının Contemporary İstanbul (2020), Artweeks Akaretler (2019) gibi fuarlarda eserleri sergilendi.

Pelda Aytaş (Diyarbakır, 1992)

2014 Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Görsel Sanatlar Öğretmenliği Bölümü’nden mezun olan Aytaş, 2019 yılında Artuklu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yüksek Lisans Programı’ndan mezun oldu. Mamut Art Project(2021), Mixer Sessions V (2021) ve Değişen Dünya Değişen İnsan (Rotary Genç Sanatçılar Seçkisi, 2021) ve Müşterek İşler(A4 Atölye, 2020) sergilerinde yer aldı.

Sayna Soleimanpour (Tebriz, 1996)

2010-2014 yılları arasında Avni Akyol Güzel Sanatlar Lisesi’nde resim eğitimi alan Soleimanpour, 2014’te Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi’nde Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’ne başladı. 2019 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi’nde Fotoğraf Bölümü’ne geçiş yapan Soleimanpour, lisans eğitimini sürdürüyor. Sanatçının eserleri Mamut Art Project(2021), The Exposure Photography (Louvre Müzesi) ve İstanbul Çocuk ve Gençlik Sanat Bienali’nde sergilendi.

Previous Story

Geçmişi Bugüne Sıkıştıran Müdahaleler

Next Story

Leyla Gencer’i Anma Konseri

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.