Galerist, Nilbar Güreş‘in “The Sea Said Okay” başlıklı kişisel sergisine ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. 13 Kasım’da kapılarını açacak sergi, queer bir imge yaratmanın, bu imgelerden örülmüş bir dünyadaki yaşananları paylaşmanın yollarını araştırıyor.
Farklı Akım ve Araçları Birbirine Katıyor
Bu hedefle geri dönüşü olmayacak şekilde boyamaktan, yan yana gelmeyecek öğeleri birbirine katmaktan haz alan sanatçı, farklı akımları ve araçları birbirine katarak, arzusunun özgürce hareket edebileceği bir dünya yaratmak için üretiyor.
Galeri, Güreş’in hizayı, düzeni umursamayan çalışmalarının temsilin sınırlarından taşıp izleyiciyle olan ‘güvenli mesafeyi’ kat ederek, izleyiciyi kendine çekeceğini belirtiyor. Öte yandan “The Sea Said Okay” sadece imgenin sınırlarını sınayan bir sergi değil. Sınırların muğlaklaştığı kompozisyonlarla sanatçının devinen dünyasını ortaya koyduğu işler, izleyicinin anlamlandırması ya da açıklamasını beklemeden, kendisine katılmaya davet eder nitelikte.
Nilbar Güreş Hakkında
Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nden mezun olan Nilbar Güreş, Viyana Güzel Sanatlar Akademisi Resim ve Grafik Bölümü’nde yüksek lisansını tamamladıktan sonra Viyana Uygulamalı Sanatlar Üniversitesi’nde Pedagoji Resim ve Tekstil Öğretmenliği eğitimi aldı.
Güreş’in pratiği; performans, video, heykel, enstelasyon, fotoğraf ve kumaş üzerine karışık teknik kolaj gibi farklı medyumları kapsıyor. Sanatçının işleri öznelden yola çıkarak daha geniş sorunları ele alır. Varolan kültürel sembolleri çözümlemekteki anlayışı ve yerel zanaatlere dair donanımı sayesinde, külliyatına sosyal mesajlar telkin ediyor.
Güreş’in seçili kişisel sergilerinin arasında; Pasquart Kunsthaus, Biel, İsviçre (2021); “Mıknatıs ve Ay”, Galerist, İstanbul, Türkiye (2019); “Tell Me”, Kunstverein Reutlingen, Reutlingen, Almanya (2019); “Lovers”, Badischer Kunstverein, Karlsruhe, Almanya (2019); “See-Saw”, Galerie Martin Janda, Viyana, Avusturya (2019); “Başüstü”, Lentos Kunstmuseum, Linz, Avusturya (2018); “Jumping Bed and Female Lovers”, Galeri Tanja Wagner, Berlin, Almanya (2018); “Heartache of a Stone”, Galerie Martin Janda, Viyana, Avusturya (2017); “Açık Telefon Kulübesi”, The Israeli Center for Digital Art, Holon, İsrail; “Çift Başlı Yılan”, Rampa, İstanbul, Türkiye (2016); “JesuitenFoyer”, Viyana, Avusturya (2014); “F.O.KU.S – Foto Stadtforum”, Innsbruck, Avusturya (2014); “Pink Is The New Black”, Osmos, New York, ABD (2013); “Nilbar Wien-Na”, Galerie Martin Janda, Viyana, Avusturya (2013); “Açık Telefon Kulübesi”, Rampa, İstanbul, Türkiye (2013); “Self-Defloration”, Künstlerhaus Stuttgart, Stuttgart, Almanya (2011); “Nilbar Güreş, Soyunma”, EIKON ScAUfenster: quartier21 / MuseumsQuartier, Viyana, Avusturya (2011); “Nilbar Güreş”, Rampa, İstanbul, Türkiye (2011); “Nilbar Güreş: Window Commission 2010”, INIVA Institute of International Visual Art, Rivington Place, Londra, Birleşik Krallık (2010); “Unknown Sports, Indoor Exercises”, Salzburger Kunstverein, Salzburg, Almanya (2009) yer alıyor.
Sanatçının seçili karma sergileri arasında ise Yokohama Triennale, Yokohama, Japonya (2020); “SESC_VIDEOBRASIL, 21st Contemporary Art Biennial, São Paulo, Brezilya (2019); “The Way Beyond Art”, Van Abbe Museum, Eindhoven, Hollanda (2017); “The Future Is Already Here – It’s Just Not Evenly Distributed”, 20. Sidney Bienali, Sidney, Avusturalya (2016); “Karanlıkta Gökkuşağı”, SALT, İstanbul; Malmö Konstmuseum, Malmö, İsveç (2015); “AGITATIONISM”, EVA International Ireland’s Biennial, Limerick City, İrlanda (2014); “Zeichen, Gefangen im Wunder. Auf der Suche nach Istanbul heute”, MAK Vienna, Viyana, Avusturya; Kunstverein Hannover, Almanya (2013); “Haset, Husumet, Rezalet”, ARTER, İstanbul, Türkiye (2013); 6. Berlin Bienali, Berlin, Almanya (2010); İnsan Neyle Yaşar?”, 11. İstanbul Bienali, İstanbul, Türkiye (2009) yer alıyor. Nilbar Güreş, Viyana ve İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor.