Çalışmalarını New York ve İstanbul’da sürdüren tiyatro/performans sanatçısı Fulya Peker’in deneysel oyunu “YOKTUR.”, Beyoğlu Kumbaracı Yokuşu’ndaki bağımsız tiyatro sahnesi Gri Sahne’de izleyiciyle buluşuyor. “Yok var mıdır?” paradoksunu sahneye taşınan oyun, 9-16-23 Şubat tarihlerinde izlenebilecek.
Varlık ve Yokluk
Fulya Peker’in yazdığı, yönettiği ve oynadığı, mimar Aslıhan Demirtaş’ın sahne ve ışık tasarımını, Ali Cindoruk’un ise görsel tasarımını üstlendiği “YOKTUR.”, bir dilin otopsisiyle bir ilahinin tınısı arasında gidip gelen ontolojik bir tekerleme niteliğinde. Oyun, izleyiciye varlık ve yokluk arasındaki sınırların dolanıklaştığı dalgalı sularda seyir sunuyor.
“Yok var mıdır?” logosu paradoksa dönüştürerek “tasvire kani tasavvur” ezberlerini bozan oyun; var/yok, oluş/ölüş ikiliği yanında 1 olgusuyla 0’dan yüzleşme yollarını sorguluyor. Bu yolculukta tekrarlanan sözcükler, bir yandan yüzer-batmaz yapılarıyla akıl yürütme süreçleri için bir şamandıra olmayı sürdürürken, bir yandan da ayartıcı akıntılarıyla aklı akıl yürütme çapasını kaybetmeye ve derinlere sürüklenmeye çağırıyor.
“…ki kökü sudadır yeryüzünün, kökü sudadır.”
Katharsis Performance Project
YOKTUR.
-herkesvekimseiçin-
Yazan-Yöneten-Oynayan: Fulya Peker
Sahne ve Işık Tasarım: Aslıhan Demirtaş, Khora
Teknik Danışman: Alev Topal
Ses Tasarım: Fulya Peker
Ses Kurgu: Tolga Tüzün
Görsel Tasarım: Ali Cindoruk, Khora
Proje asistanları:
İris Göğüsgeren, Zafer Baran Akkoyun, Elif Okyay, Ecehan Yemişçi, Destina Pütün
Fotoğraflar: Cemil Batur Gökçeer
Oyunun biletleri tiyatrolar.com.tr adresinden temin edilebilir.
Katharsis Performance Project
Tiyatro ve performans sanatçısı Fulya Peker tarafından 2007’de kurulan, New York ve İstanbul merkezli deneysel ve disiplinlerarası bir tiyatro/performans projesidir. Richard Foreman, John Zorn, Robert Ashley, Katsura Kan, David Michalek, Object Collection gibi tanınan isimlerin eserlerinde de sahne almış olan Peker’in Katharsis Performance Project çatısı altında sergilenen hem özgün hem de edebiyat, sanat, felsefe tarihinin önemli eserlerinden esinlenerek yazdığı ve yönettiği oyunlarında ontolojik-semantik sorular ve insan bilincinin esrik halleri (korku, cinsellik, vahşet) ses-söz, beden-mekan ilişkisini araştıran grafik notasyonlar ve metaforik örüntülerle (de)kompoze ve (de)konstrükte edilerek deneysel ifade biçimleri olarak seyirciyle buluşuyor. Peker’in öne çıkan çalışmalarından bazıları: Requiem Aeternam Deo, The Void, The Plague, The Red Book, DEM, Kör (ler), MALDOROR, Ölüm Oyunları, A Tree in-Deed, Who am I?, Hands of a Suicide, Broken Umbilical Cord, Yellow Sound, Consciousness of Chaos, Gates of Hell.