Erinç Seymen Iskarta, 2024

Erinç Seymen’in Sergisi Zilberman’da

Erinç Seymen'in son dönemdeki eserlerinden oluşan kişisel sergisi Zilberman Galeri'de açıldı. Felaket, zamansallık ve kontrol temalarını işleyen "Kipuka" sergisi 2 Ağustos'a kadar görülebilir.

Erinç Seymen’in son dönemdeki eserlerinden oluşan kişisel sergisi Kīpuka Zilberman Galeri’de açıldı. Seymen, Kīpuka sergisinde felaket, zaman ve kontrol temalarını işlerken, bu kavramların birbirleriyle olan karmaşık ilişkilerini keşfe çıkıyor. Serginin adı, Hawaii dilinde kaos ve felaketin ortasında hayatta kalmış kara parçalarını ifade eden bir terimden geliyor. Kipuka sergisi, 2 Ağustos’a kadar  galerinin Beyoğlu, Mısır Apartmanı’ndaki ana mekânında yer alacak.

Sanatçı sınıf, kontrol ve onun zamansallığı arasındaki biyopolitik ilişkiyi mercek altına alıyor. Seymen, Kīpuka adlı eserinde volkanik bir patlamanın ortasında uyuyan bir çocuk imgesini merkeze alarak, felaket öncesindeki sessiz anı betimliyor. Sergide yer alan “Jugendglück”, “İsimsiz” ve “Kīpuka”isimli eserinde felaketlerin yönetimini incelerken, “Tanrılar ve Felaketler”, “Tantalus’un Kolları”, “MisPrintce” ve “PlanC” başlıklı eserlerinde ise güç ve sınıf ayrımına yer veriyor.

Erinç Seymen, MisPrintce, 2023 Kağıt üzerine offset baskı 64,5 x 43 cm (her biri)

Seymen, eserlerinde mitoloji ve tarihten örneklerle kontrol ve felaket arasındaki iç içe geçmiş ilişkiyi inceliyor. Sergi, daha önce ele aldığı pul çalışmasını farklı bir perspektif ile inceleyen “MisPrintce” isimle eserle başlıyor. Eserde, Belçika Prensi Albert II’nin elmaslarla birleştirilmiş görüntüsü üzerinden, kontrol ve kâr elde etme ilişkisi sorgulanıyor. “Tanrılar ve Felaketler” serisinde ise, Pieter van der Aa’nın illüstrasyonları üzerinden işçiler ve güç sahibi canavarlar arasındaki sınıf farkı gözler önüne seriliyor.

İlginizi çekebilir:  Yapay Zeka Mağara Sanatı ve Graffitiyi Buluşturuyor
Erinç Seymen Tantalus’un Kolları, 2022  Resim: 70.5 x 52 cm; Çerçeveli: 94 x 74 cmErinç Seymen,

Tantalus’un hikayesini merkeze alan “Tantalus’un Kolları” eserinde, zamanın ve felaketin kontrol üzerindeki etkilerini derinlemesine inceliyor. Yunan mitolojisinde Tantalus, tanrılar tarafından cezalandırılan bir kral olarak, arzuları ve kontrol arasındaki ilişkiyi temsil ediyor.

“Kīpuka” sergisi, sınıf, zamansallık ve felaketin iç içe geçmiş ilişkilerini açığa çıkararak, toplumsal güç ve kontrolün kadim hikâyesini yeniden yorumluyor. Erinç Seymen’in “Kīpuka” isimli sergisi, 2 Ağustos 2024 tarihine kadar Zilberman Galeri’nin Beyoğlu’ndaki ana mekânında ziyaret edilebilir.

Previous Story

Sanatı Kendi Etrafında Aramak

Next Story

Deniz Ülkesi

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.