Dirimart sanatçı Anselm Reyle’nin İstanbul’daki ilk kişisel sergisine ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. 28 Ocak’ta kapılarını açacak serginin başlığı “HEAVY” ağır materyale işaret ederken, sergideki işler büyük seramik nesneler, kaba çuval bezi üzerine soyut resimler ve torna atığı parçalar misali kıvrık metal şeritlerin öbeklendiği, renkli neon ışıklarla parlak bir gösteri sunan Scrap Metal serisinden (2019) İsimsiz resimlerden oluşuyor.
Sanatçının işlerini bir araya getirip onların eskiden yeniye geçirdikleri evrimi gözeterek, birbirleriyle konuştukları noktaların altını çizen sergide; sanatçının yeni resimlerinden bir seçkinin yanı sıra bir grup yeni seramik işi de yer alıyor.
Reyle, son dönem işlerinde, sezgisel ve duyusal olana daha çok yönelirken bir yandan da kendine özgü form dağarcığını geliştirmiş ve buluntu nesnelere ağırlık vermiştir.
Seramik Çalışmaları
Seramik ile yaptığı çalışmalar burada dikkat çekiyor: Cryptal Darkness (2020) ve Atop an Underworld (2017) başlıklı heykelleri, renkleri ve kabuksu yüzeyleriyle ’70’lerin sonunda çıkıp kısa sürede kitsch olan ve bitpazarı tezgâhlarını süslemeye başlayan gösterişli Fat Lava vazolarından ilham alıyor. Bu üslup fenomenini bir motif olarak ele alan Reyle, form ve sırla bir deneye girişerek büyük formatlı, vazo benzeri bir grup heykel yaratıyor.
Sanatçı, İsimsiz (2022) materyal resimlerinde ise form dağarcığını alabildiğince minimalist bir şekilde bir araya getiriyor. Çuval bezinden zemin, tek bir jestle buruşturulmuş alüminyum folyo, kentsel buluntu nesneler, müze
sergilemelerine atıfta bulunan pleksiglas kutuların içine yerleştirilen neonlar gibi unsurlar bir bütün oluşturacak şekilde birleşir.
Sanatçı tıpkı seramik işlerinde olduğu gibi, bu yeni resimlerinde de resmetme sürecini açmaya çalışır. Çuval bezi üzerine yapılmış Untitled resimlerinde, maddesellik ve serbest form güçlü bir rol oynar.
Sergiyi 20 Şubat’a kadar gezmek mümkün.
Anselm Reyle Hakkında:
Eğitimini Staatliche Akademie der Bildenden Künste, Stuttgart ve Staatliche Akademie der Bildenden Künste,
Karlsruhe’de alan sanatçı, 1997’de Berlin’e taşınarak orada John Bock, Dieter Detzner, Berta Fischer ve Michel Majerus’la birlikte bir stüdyo kurdu. Staatlichen Akademie der Bildenden Künste, Karlsruhe, Universität der Künste, Berlin ve Hochschule für bildende Künste, Hamburg’da misafir öğretim üyesi olarak çalıştı, 2009’da, çalıştığı son kurumda Resim Bölümünden profesörlük unvanı aldı.
Sanatçının kişisel sergileri arasında Deichtorhallen Hamburg (2012), Kunsthalle Tübingen (2009), the Modern Institute, Glasgow (2007), Kunsthaus Zürich (2006), Galerie Giti Nourbakhsch, Berlin, Des Moines Art Center ve Gavin Brown’s Enterprise, New York sergileri bulunmaktadır. 2018’de küratörlüğünü Hubert Burda Media’nın üstlendiği Münih’te Die Bunte Art at the Museum of Urban and Contemporary Art (MUCA) sergisine katıldı.
Berlin’de yaşayan ve üreten sanatçının işleri, The Saatchi Gallery, Daimler Collection, Fondation Pinault ve Rubell Aile Koleksiyonu gibi önemli koleksiyonlarda yer alıyor.