Depo, “mâzîk” başlıklı grup sergisini 13 Ağustos tarihine kadar ziyaretçilerle buluşturuyor. Alev Ersan, İbrahim Alam ve İlyas Odman’ın ortak bir çalışma ve birbirlerinin işlerine müdahalelerle hazırladığı sergi; odağına farklı kuir jenerasyonların zaman ve ifade arayışlarına, karanlığa ve yalnızlığa duyulan ihtiyaca, iyileşme, dönüşme ve yaşlanma biçimlerini alıyor.
Sergi, başlığını İbrahim Alam’ın eserinin bir parçası olan mazı meşesinin üzerine mazı arılarının yaptığı, Kürtçe’de “küçük mazı” ya da “mazıcık” anlamına gelen mâzîk‘lerden alıyor. Habitatı devamlı yakılarak tahrip edilmesine rağmen kendini onarabilen mazı meşesi (Quercus infectoria, “iltihaplı meşe”) tekstil boyamacılığı ve mürekkep yapımında kullanılıyor. Yaraları ve enfeksiyonları iyileştirebilme özelliğiyle biliniyor.
Performanslar ve Kayıtları
Sanatçılar mâzîk’te, Depo’nun giriş katındaki kapının penceresinden süzülen gün ışığıyla beraber, sergi süresince yapılacak performanslar ve kayıtlarıyla dönüşen bir bahçe oluşturmayı deniyor. Derek Jarman’ın Modern Doğa (1989-1990) isimli günlüğündeki bahçe betimlemelerinden hareketle, bahçıvanın görüş alanı ve zamanla kurduğu ilişkiyi bir serginin ölçeğine taşıyor.
İçindeki zamanla birlikte bedenin hareketlerini de yavaşlatmayı amaçlayan sergide aynı zamanda sergi mekânındaki müzik de ziyaretçiyi bir slow-motion dans pistine davet ediyor. Tekrar edildikçe dönüşen metin ve sesler, ziyaretçileri mekanda daha uzun zaman geçirmeye, dinlemeye ve okumaya davet ediyor.
“mâzîk” sergisi 13 Ağustos’a kadar Tütün Deposu’nda gezilebilir.