Parya Pahlevani, Kor, Beton, Karışık Teknik, 200x240x260 cm, 150 kg, 2024

“Bir Düş’ün İzinde”

Elgiz Müzesi'nde 16. kez düzenlenen Teras Heykel Sergisi bu yıl, 40 genç sanatçının heykel sanatındaki farklı anlatım dillerini bir araya getiriyor. “Bir Düş’ün İzinde” başlığı altında düzenlenen sergi, 2 Kasım'a kadar görülebilecek.

Türkiye’de heykel sanatı alanında üretim yapan sanatçıları destekleyen Elgiz Müzesi’nin 16. kez gerçekleştirdiği Teras Heykel Sergisi “Bir Düş’ün İzinde” başlığıyla açıldı.  Müzenin 1500m²’lik açık sergileme alanında görülebilen sergi, 40 genç sanatçının heykel sanatındaki farklı anlatım dillerini bir araya getiriyor.

Mert Çıkılmazkaya, Geleceğin Çizgisi, Metal, 200x180x100 cm , 210 kg, 2024

Müzenin heykel sanatına büyük bir birikim oluşturan geleneksel Teras Sergisi’nde şimdiye dek 284 sanatçının 437 yapıtı sergilendi. Bu yıl “Bir Düş’ün İzinde” başlığıyla 16. kez gerçekleştirilen sergi, geçmişten gelen izi sürerek geleceğe, sanatçının düşleyeceği yeni perspektiflere odaklanıyor.

Çela Öztürk, Gardiyanlar, Metal, Beton, 266x200x200 cm, 280-300 kg, 2024

Meliha Sözeri “Bir Düş’ün İzinde” sergisini tanıtım metninde şu sözlerle anlatıyor:

“Teras Sergisi’nin başlığı ‘Bir Düş’ün İzinde’; sanatçıyı kendi üretim alanından görüneni taklit etmeyen, düşlediğini görünür kılan bir iz sürmeye davet ediyor. İz, anlam olarak geride bırakılanı ifade ederken; bellekte yer alan ya da bellekten silinmiş olan, kalemin yüzeyde bıraktığı çizgi; çizginin düzlemde oluşturduğu hareket, birçok yüzeyin bir araya gelmesi ile uzamda ortaya çıkan üç boyutlu form kavramları ile katmanlaşabilir.

Gizem Sezen Özçelik, Hülyadan Çıkmak, Demir, Kompozit, Pirinç, 210x95x90 cm, 55 kg, 2023

“Sanat tarihi boyunca gerçeklik ve yanılsamanın içerisinde sanatçının gözünden aktardığı dünya, modern sanatın düş gören çizgilerine, formlarına, renklerine yerini bıraktı… Algıladığımız dünyanın kendi bakış açımızdan yeni bir perspektif ile ortaya çıkan izdüşümüdür uzamda yer alan. “Bir Düş’ün İzinde”; gerçekliğin şiirselliğe dönüştüğü; düşlerin peşinden geleceğe bizi götürecek bir ütopyanın izini de sürmektedir. Farklı perspektiften bakıldığında “iz” çok boyutlu bir sözcüktür. “İz” zaman katmanlara ayrıldığında içerisinde geçmişe atfedilmeyen, geçmişten geleceğe doğru tam da şimdi ve burada var olanın tezahürüdür aynı zamanda. Geçmişte olan bir şeye atfedilmeyendir, kendi geleceğini inşa edendir. Derrida’nın “Différance” metninde belirttiği gibi; başlangıçsal ve sürekli bir sentez olarak yaşayan şimdiye sürekli olarak geri dönülen, kendi içine toplanan ve toplayan – tutulum izleri ve ileriye dönük açılımların bir sentezidir. 

Gülfidan Soyuğur, Değişime Direnen, Alüminyum, 210x240x135 cm, 150 kg, 2023

“İz, aynı zamanda izini sürdüğümüz kavramın, formun yapı-söküme uğratılarak yeni anlam alanları açmaktadır. İz, yol açandır; bellek ve anlam katmanlarına doğru…Tam da bu noktada düş gördürendir sanat yapıtında… Bu bağlamda, Elgiz Müzesi 16. Teras Sergisi’nde sanatçıların sergilenecek yapıtları, bulunduğu mekanın fiziksel ve mekansal gerçekliği içerisinde sanatçının düşlerinin izini sürmeye yönlendirecektir.”

Ceylan Dökmen Sakin, Sevda, Metal, Oto Boya, 215x120x190 cm, 150 kg, 2024

*Sergi, 2 Kasım’a kadar görülebilir. 

 

İlginizi çekebilir:  Ferda Art Platform'da İki Yeni Sergi
Previous Story

EArt Galeri’den TASCHEN Mağazası

Next Story

Mesafenin Tonları: Onur Kaymak Resmi Üzerine Konuşma

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.