Beyoncé, Cowboy Carter albüm kapağı. Fotoğraf: Blair Caldwell

Beyoncé’, “Cowboy Carter”da Ne Anlatıyor?

Beyoncé, yeni albümü “Cowboy Carter”ın çıkış tarihini duyurdu. Sosyal medya hesabından yayınladığı albüm kapak fotoğrafı ise popüler tablolara ve Amerikan kültürüne göndermelerle dolu.

//

32 Grammy ödüllü R&B müziğin popüler ismi Beyoncé, Instagram hesabından “Cowboy Carter” ismini verdiği yeni albüm kapağını paylaşarak, albümün 29 Mart’ta çıkacağını duyurdu. Cowboy Carter, Beyoncé’nin daha önce duyurduğu üçlü albüm serisinin ikinci albümü olacak. Beyoncé, üçlü albüm serisinin birincisi “Renaissance”ı Temmuz 2022’de yayınlamıştı.

Blair Caldwell tarafından çekilen Cowboy Carter‘ın kapak fotoğrafı, Beyoncé’nin bir önceki albümü Renaissance’ın kapak fotoğrafının yeni bir varyasyonu niteliğinde. Moda fotoğrafçısı Carlijn Jacobs tarafından çekilen Renaissance albüm kapağında Beyoncé parlayan, kristal bir atın üzerinde oturdu.

Sekizinci stüdyo albümü Cowboy Carter‘in kapağında dörtnala koşan bir atın üzerinde ters binmiş şekilde duran Beyoncé, bir eliyle dizginleri diğer eliyle de Amerikan bayrağını tutuyor. Başındaki kovboy şapkası, üzerinde kırmızı, beyaz ve mavi renklerin olduğu tek parça kovboy kıyafetiyle albümün ismini taşıyan “Cowboy Carter” yazılı kuşağı da dikkatleri çekiyor.

Referanslarla Dolu Bir Albüm Kapağı

İkinci albümün kapağı, attan çizmelere, bayraktan kovboy şapkasına kadar bir bütün olarak country müziğinin ikonografisine göndermede bulunuyor. Chicago DePaul Üniversitesi’nde profesör ve “Black Country Music: Listening for Revolutions” kitabının yazarı Francesca T. Royster, bu göndermelerin tartışmalara yol açmak için istemli bir şekilde yapılmış olabileceğine inanıyor. Royster, Beyoncé’nin albüm kapağındaki estetik seçimlerle, kendisini country müziğin geçmişten beri merkezinde olan milliyetçilik, vatanseverlik ve özgünlük tartışmalarının ortasına attığını ekliyor.

İlginizi çekebilir:  Küratörlerden İKSV’ye şeffaflık çağrısı
Bill Pickett, Texas Highways

Country müzik muhabiri Marissa R. Moss, albüm kapağının siyah rodeocu Bill Pickett’tan ilham almış olabileceğine dikkat çekiyor. Fakat Royster, daha da geriye giderek kapağın Gilbert Stuart ve Charles Wilson Peale‘in George Washington‘ı çizdiği portrelerine gönderme yapmış olabileceğini düşünüyor.

Jacques-Louis David, Napolyon Alpleri Geçerken (1801–05), Google Arts & Culture. Fotoğraf: © EPV/ Jean-Marc Manaï

Kovboy temasının, Amerikan kültürünün ayrılmaz parçası olması nedeniyle Roosevelt’ten Reagan’a birçok Amerikan başkanı da farklı dönemlerde ata binerken resmedildi. Amerikan başkanlarının portrelerine de gönderme yapan albüm kapağı,  Jacques-Louis David‘in Napolyon Alpleri Geçerken (Napoleon Crossing the Alps) (1801-05) eserini de çağrıştırıyor. Albüm kapağındaki, tamamı görünmeyen Amerikan bayrağı ise Marina Abramović‘in The Hero (2001) isimli eserindeki bayrağı anımsatıyor.

Kehinde Wiley, Kral Philip II (Michael Jackson) Portresi, Fotoğraf: Friedemann Vogel/EPA

Beyoncé’den önce başka bir müzisyen Micheal Jackson da 2010 yılında beyaz bir atın üzerinde, zırhıyla ve uçuşan peleriniyle bir hükümdar görünümünde tasvir edilmişti. Resmin sahibi daha önce sadece beyaz liderlere ayrılan imparatorluk makamına siyahları da yerleştiren sanatçı Kehinde Wiley idi. Profesör Royster, Cowboy Carter albüm kapağının bu portreyle benzerlik taşıdığını ve siyahların sanata dahil oluşuna gönderme yaptığını da belirtiyor.

Amerikan kültüründen tarihteki klasik ve modern eserlere kadar çeşitli göndermelerde bulunan Beyoncé’nin yeni albümü “Cowboy Carter” dinleyicilerle buluşmak için gün sayıyor.

Previous Story

Gezi Parkı’ndan Sonra Hüseyin Rahmi’nin Evi de İBB’nin

Next Story

Britanya Vahşi Yaşam Fotoğraf Ödülleri Açıklandı

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.